قزوین_ فرمانده انتظامی استان قزوین از کاهش ۷۱ درصدی تصادفات فوتی در این استان خبر داد.

کاهش ۷۱ درصدی تصادفات فوتی در قزوین

به گزارش قدس آنلاین  سردار مهدی حاجیان ظهر روز سه شنبه در نشست خبری که با حضور جمعی از رسانه های استان قزوین در عوارضی آزادراه قزوین زنجان برگزار شد، اظهار داشت: تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با  کاهش ۲۱ درصدی همراه بوده که اجرای طرح های هوشمندانه پلیس با هدف خاصی براساس زمان و جغرافیا در پلیس راه و حضور موثر پلیس و تعامل مناسب با سایر دستگاه ها در این امر تاثیرگذار بوده است.

وی گفت: همچنین در بخش متوفیان تصادف شاهد کاهش ۲۴درصدی، سرقت از منزل شاهد کاهش ۱۹ درصدی بودیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: در بخش اماکن خصوصی، کاهش ۱۰درصدی، سرقت های خُرد افزایش و در کشف سرقت مغازه با افزایش ۷۱درصدی همراه بوده ایم.

حاجیان خاطرنشان کرد: در اماکن خصوصی و  کشف افزایش ۱۶درصدی، در کشف سرقت موتورسیکلت افزایش ۱۵ درصدی، در کشف قطعات خودرو با افزایش ۳۷ درصدی و در بخش سرقت احشام نیز افزایش ۱۶درصدی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در چهارماه نخست سالجاری، در دستگیری معتادین ۸۱ درصد افزایش صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین یادآور شد: رشد ۳درصدی در کشف و دستگیرشدگان قاچاق کالا، رشد ۲۲ درصد در انواع کشف موادمخدر و رشد ۲۶ درصدی در بخش تریاک و سایر مواد مخدر به ویژه شیشه ۱۷۲درصد رشد بوده است.

حاجیان اظهار داشت: سارقین منزل شناسایی شده که بیش از دومیلیاردتومان اموال مردم شناسایی شده است و ۶ نفر از سارقان حرفه ای دستگیر شدندو ۵ باندسرقت منزل را منهدم کردیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده پلیس فتا در فضای مجازی ادامه داد: موفقیت در بیش از ۸۰درصد از پرونه هایی که به پلیس فتا ارجاع داده می شود صورت گرفته است.

این فرمانده انتظامی با اشاره به اقدامات پلیس راهور عنوان کرد: در این بخش، کاهش ۷۱درصد تصادفات فوتی صورت گرفته و کاهش ۱۰درصدی تصادفات خسارتی بوده است.

حاجیان مطرح کرد: در راستای اجرای طرح تابستانی،  ۵۰تیم گشتی در محورهای مواصلاتی حضور موثری دارند.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: یکی از اقدامات مهم پلیس، راه اندازی خودروهای نامحسوس است و توانستیم تعداد ناوگان کنترل نامحسوس را به ۹ دستگاه افزایش دهیم.

وی گفت: در سه ماه اول سالجاری، ۱۶۶هزار و ۳۷۸ تماس با مرکز ۱۱۰ صورت گرفته است.

 حاجیان ادامه داد: در سه ماه اول یکهزار و ۴۹۰ پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری ها در استان ارجاع داده شده و ۶۷۳نفر آنها مراجعه و مصالحه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.