البرز- شهردار طالقان با بیان اینکه برخی قوانین و اسناد فرادستی بر روند توسعه این شهرستان سایه انداخته است گفت: تمام ظرفیت های موجود را برای ارائه خدمات مناسب به مردم به کار گرفته ایم.

سایه قوانین و اسناد فرادستی بر روند توسعه طالقان

به گزارش قدس آنلاین، علی قاسمپور پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشستی خبری اظهار کرد: طالقان علیرغم اینکه به عنوان محور گردشگری استان معرفی شده اما هنوز از داشتن زیرساخت های لازم محروم است و اقدامات توسعه ای نیز به دلیل برخی قوانین و ضوابط  موجود که فرادستی است اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر استاندار البرز تصمیمات خوبی برای گره گشایی از موانع توسعه شهرستان اتخاذ شده است، گفت: دراین خصوص رایزنی ومکاتبات لازم آغاز شده تا برخی از محدودیت ها برای ایجاد زیرساخت های لازم گردشگری مرتفع شود.

شهردار طالقان سرشماری سال ۹۵ را یکی از موانع توسعه شهرستان دانست و گفت: سرشماری در فصل زمستان انجام شد و میزان جمعیت شهرستان حداقلی دیده شده است لذا در این خصوص مکاتبه ای را با سازمان آمار کشور داشته ایم تا سرشماری تابستانه برای طالقان انجام شود.

قاسمپور تصریح کرد:میزان دریافتی ما از محل ارزش افزوده تنها بخشی محدود از هزینه های جاری ما را پوشش می دهد در حالی که در برخی شهرداری های استانبخش عمده ای از حقوق پرسنل از محل ارزش افزوده پرداخت میشود لذا خواستار این هستیم تا با ارایه آماری واقعی از ظرفیت انسانی وجمعیت شهرستان شهرداری طالقان نیز از اعتبارات متناسب این بخش برخوردار شود.

قاسمپور به مشکلات دفن پسماند در این شهرستان اشاره کردو گفت: در این رابطه وبه دلیل فقدان مرکز پردازش ودفن زباله در سطح شهرستان، شهرداری متحمل هزینه های سنگینی می شود و روزانه خودروهای حمل زباله مجبورند مسیری ۱۷۰ کیلومتری را برای دفن زباله در حلقه دره کرج بروند و بازگردند و گاها این حمل ونقل در طول روز تکرار نیز می شود.

وی تصریح کرد:زمینی برای دفن زباله های شهرستان های غرب استان در نظرآباد اختصاص یافته که امیدواریم هر چه زودتر با طی مراحل اداری لازم و اخذ مجوز برای دفن زباله آماده شود و سختی انتقال پسماند شهرستان طالقان و هزینه های سنگین آن کاهش یابد.

شهردار طالقان در بخشی دیگر از صحبت های خود از آمادگی این نهاد برای همکاری وتعامل با سازمان های مردم نهاد در جهت انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خبرداد و گفت : در موضوع جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد و پاکداشت طبیعت برنامه های موفقی اجرا شده و شهرداری این آمادگی را دارد تا همکاری موثرتری با سمن ها در موضوعات مختلف داشته باشد.

وی به رانش زمین صورت گرفته در اواخر سال گذشته به عنوان یکی از مهمترین اتفاقات ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه رانش کم سابقه ای را در شهر شاهد بودیم و شهرداری در ماه های اخیر بیشتر توان و امکانات خود را مصروف به خاکبرداری و ساماندهی محل رانش کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا کمک هایی داشته ایم اما بخش اعظمی از عملیات اجرایی بر عهده شهرداری بوده و سبب شد فصل عمرانی شهرداری طالقان زودتر از ادوار گذشته آغاز شود.

شهردار طالقان به تدوین طرح تفضیلی شهر اشاره کرد و گفت: تهیه طرح تفصیلی در ۲۰ ماه گذشته اولویت  مجموعه مدیریت شهری بوده و مردم انتقادهای به حقی از این طرح دارند که متاسفانه از دست ما خارج است ولی تمام تلاش خود را در راستای  احقاق حقوق شهروندان انجام داده ایم.

قاسمپور گفت: سال قبل در این ایام و پیش از آغاز تحریم ها چندین پیمانکار در سطح شهر در حال فعالیت عمرانی بودند اما در سال جاری مناقصه هایی برگزار کرده ایم که شرکت کننده نداشته چرا که پیمانکار از تحولات آینده و تورم بی خبر است با این حال شهرداری با ظرفیت خود پروژه ها را به شکل امانی پیش برده واجازه نداده است روند عمران وآبادانی شهر متوقف شود.

وی در پایان گفت: اگر شهرداری تا به امروز موفقیت ودستاوردی داشته اول برای مردم، بعد اعضای شورای اسلامی شهر و پرسنل شهرداری بوده و تمام کاستی های موجود متعلق به من است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.