کرمان - حدود یک هفته است که جمعیت ملخ‌ها در ۱۰ هزار هکتار از اراضی آلوده استان کرمان مدیریت شده و اکنون مبارزه با این آفت پایان یافته است.

مبارزه موفق کرمان با ملخ های صحرایی

به گزارش قدس آنلاین ،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از مبارزه موفق این سازمان با ملخ های صحرایی خبر داد.

محمدرضا پورخاتون افزود: حدود یک هفته است که جمعیت ملخ‌ها در ۱۰ هزار هکتار از اراضی آلوده استان کرمان مدیریت شده و اکنون مبارزه با این آفت پایان یافته است.

وی با بیان اینکه عملیات مبارزه با ملخ صحرایی پس از گزارش فائو و سازمان حفظ نباتات کشور در ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ در کرمان آغاز شد، اظهار داشت: در همین راستا تشکیل ستاد بحران در زمینه مبارزه با ملخ صحرایی با حضور اعضای مربوطه در استان و شهرستان‌های تابعه کرمان برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با ملخ برای کارشناسان و کشاورزان، خرید سمپاش مناسب به منظور آماده سازی و توسعه و تجهیز ناوگان سمپاشی، خرید سموم مناسب در مبارزه با ملخ، آماده سازی خودرو مناسب به منظور انجام عملیات میدانی در ریگان و ارزوئیه، بازدید مستمر کارشناسان و مسئولین استانی از مناطق سمپاشی از اقداماتی است که این معاونت در راستای کنترل ملخ انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.