رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یک گروه مستقل و چند وجهی جنبه های مختلف پروژه کمربند جنوبی مشهد را مورد بررسی قرار دهند و نظرکارشناسی و البته مستقل را برای آن ارائه کنند.

کمربندجنوبی مشهد باید با وفاق بین استانداری،مجموعه قضایی و فعالان محیط زیست صورت بگیرد

محمد هادی مهدی نیا در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: موضوع کمربند جنوبی شهر مقدس مشهد فراتر از حوزه مدیریت شهری است.
وی تصریح کرد: برای حل مساله کمربندجنوبی باید یک وفاق بین استانداری،مجموعه قضایی و فعالان محیط زیست صورت بگیرد و مدیریت شهری در این موضوع کاملا تابع این وفاق و قانون خواهد بود و در این چارچوب عمل خواهد کرد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مصوبه این پروژه که مربوط به ده سال قبل می باشد روند خود را مطابق با قانون طی کرده است و در کارگروه های مختلف ، کمیسیون ماده ۵، شورای ترافیک استان خراسان رضوی، شورای ترافیک کشورو طرح جامع شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفته وبا امضاهای مختلف ، اعضای این کارگروه ها  با اجرای ان موافقت کرده اند  و در این باره مستندات کافی موجود می باشد.
مهدی نیا ادامه داد: ولی اگر امروز مشخص شود که  این پروژه تبعات محیط زیستی و اکولوژیکی برای شهرمشهد دارد باید بازنگری مجددی در اجرای آن و در چارچوب قانون صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: اگر یک گروه مستقل و چند وجهی جنبه های مختلف از جمله ترافیک، محیط زیست، شهرسازی، اقتصادی و عمرانی این پروژه بزرگ را مورد بررسی قرار دهند و نظرکارشناسی و البته مستقل برای  این پروژه که سرمایه ای برای شهر مقدس مشهد محسوب می شود را ارائه کنند  و مستندات لازم را نیز برای تصمیم گیران مرتبط با این پروژه که همگی دغدغه شهر مقدس مشهد را دارند ارائه کنند آنها نیز یک تصمیم و سیاست عاقلانه ای رابرای این مساله در نظر خواهند گرفت و روند آن از بلاتکلیفی موجود خارج خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.