۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
کد خبر: 663791

زنجان- lمدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه کودک خیابانی در زنجان نداریم اظهار کرد: براساس مصوبه هیات دولت ۱۱ ارگان و نهاد دولتی موظف به ارائه خدمات به کودکان کارو خیابانی هستند.

کودک خیابانی در زنجان نداریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:  محمد محمدی قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان  در نشست خبری بعد از ظهر سه شنبه با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: ۱۴ هزار و ۹۹۲ نفر مستمری بگیر سازمان هستند که ۳۱ درصد از جامعه هدف تحت پوشش را شامل می شود .

محمدی قیداری خاطرنشان کرد:حوزه توانبخشی ۲۰ هزار و ۴۷۶ پرونده تحت حمایت سازمان وجود دارد که ۱۷ درصد جمعیت کل استان را معلولین تشکیل می دهد.

 محمدی با اشاره به اینکه ۲۶ درصد این معلولین و بیماران اعصاب و روان مستمری بگیر سازمان هستند، گفت: ۵۷ مرکز غیردولتی در حوزه توانبخشی وجود دارد که ۷ هزار و ۴۴۴ معلول از خدمات این مراکز بهره مند هستند.

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۳۰۷ نفر معلول ضایعه نخاعی از خدمات ویژه بهزیستی بهره مند می شوند، گفت: ۶۹ درصد از معلویلت تحت پوشش به دلیل عدم شرایط احراز دریافت مستمری از خدمات مددکاری و مشاوره های تخصصی سازمان بهره مند می شوند.

 به گفته وی، معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی با هدف توانمندسازی جامعه تحت پوشش سازمان، توسعه ارائه خدمات سازمان به افراد در معرض آسیب، توسعه برنامه های تربیتی و پرورشی پیش از سن دبستان، توسعه خدمات بیمه ای برای افراد تحت پوشش، افزایش کیفیت ارائه خدمات و ... تشکیل شده است.

 محمدی قیداری به وجود ۷ هزار و ۶۸۶ پرونده مددکاری در این حوزه اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۳۹۰ پرونده مربوط به زنان و خانواده است و ۳۹۱۱ خانوار در این حوزه مستمری بگیر هستند.

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۵۹۸ دانش آموز و ۱۸۱ دانشجو تحت حمایت این معاون است، گفت: مرکز اورژانس اجتماعی در راستای شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می کنند و در سال جاری ۱۴ هزار و ۱۰۲ نفر مورد پذیرش قرار گرفتند.

محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد کودکان خیابانی در استان گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت ۱۱ ارگان و نهاد دولتی موظف به ارائه خدمات به کودکان خیابانی است.

وی ادامه داد:بهزیستی استان،شناسایی، توانمند سازی و ارائه خدمات به جامعه کودکان کار را به یکی از موسسات طرف قرار داد واگذار کرده است و خوشبختانه در استان کودک خیابانی نداریم و اکثر کودکانی که شناسایی شدند در آرامستانها اقدام به فروش آب می کنند.

  وی با بیان اینکه ۱۸۰ هزار نفر از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می کنند، گفت: ۲۷ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش سازمان هستند؛ ۱۴ هزار و ۹۹۲ نفر مستمری بگیر سازمان هستند که ۳۱ درصد از جامعه هدف تحت پوشش را شامل می شود.

 این مقام مسئول به افزایش تعداد مستمری بگیران استان در سال گذشته از هفت هزار به بیش از ۱۴ هزار نفر اشاره کرد و گفت: تلاش سازمان در مرحله اول پیشگیری از معلولیت ها، آسیب های اجتماعی است که یکی از اقدامات مهم در این زمینه طرح سنجش بینایی برای جلوگیری از تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ سال است.

 محمدی قیداری به معاینه کودکان یک تا ۱۰ روزه در طرح غربالگری گوش برای تشخیص زود هنگام ناشنوایی در کودکان اشاره کرد و گفت: در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد ۱۷۶ پایگاه محله محور به آگاه سازی افراد محله از مضرات مواد الکی و مخدر می پردازند.

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان به بحث بیماری های ژنتیکی منجر به معلولیت اشاره کرد و گفت: با آگاهی به موقع و پیشگیری از مشکلات ژنتیکی می توان به کاهش معلولیت پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.