آمریکا تردد بیش از ۱۰ دیپلمات ایرانی و خانواده‌هایشان را که در نیویورک زندگی می‌کنند، به شدت محدود کرده است.

آمریکا تردد دیپلمات‌های ایرانی را هم در نیویورک محدود کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، طبق یادداشت دیپلماتیک آمریکا که به دفتر ایران در سازمان ملل ارسال شده است، آمریکا در اقدام خصمانه جدید خود علیه کشورمان، تردد بیش از ۱۰ دیپلمات ایرانی و خانواده‌هایشان را که در نیویورک زندگی می‌کنند، به شدت محدود کرده است.

به نوشته رویترز، این دیپلمات‌ها مشمول قوانین مشابهی هستند که آمریکا علیه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، وضع کرده است.

بر این اساس، این افراد تنها می‌توانند بین سازمان ملل، دفتر ایران در سازمان ملل، محل اقامت نماینده ایران در سازمان ملل و فرودگاه جان اف کندی تردد داشته باشند.

طبق یادداشت دیپلماتیک ۱۲ ژوئیه، قوانین تردد که تاریخ انقضا ندارند برای «تمامی اعضای دفتر دائم ایران در سازمان ملل، اعضای خانواده نزدیک آنها، و نمایندگان دولت ایران در سازمان ملل» اجرا می‌شود.

همچنین نوشته شده است درخواست برای هرگونه تردد دیگری باید از پنج روز زودتر اعلام و از سوی اداره دفاتر خارجی وزارت امور خارجه آمریکا صادر شود. همچنین دفتر ایران در سازمان ملل باید اطلاعات سکونتی و اقامت هتلی اعضای خود را برای اخذ تاییدیه ارسال کند.

دفتر ایران در سازمان ملل واکنش فوری به این موضوع نداشته است.

سازمان ملل روز دوشنبه درباره محدودیت شدید آمریکا ابراز نگرانی کرده بود. 

طبق کتابچه آبی رنگ سازمان ملل که شامل اطلاعات دیپلمات‌های دفاتر کشورهای مختلف در سازمان ملل است، ۱۳ دیپلمات ایرانی در نیویورک حضور دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.