خراسان شمالی- مسوول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از وجود سه هزار و ۲۳۲ بیمار خاص در استان خبر داد.

وجود بیش از سه هزار بیمار خاص در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی خراسان شمالی، مهری فرشاد، بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوندی، ام اس، سرطان و ED را جزو بیماری های خاص اعلام کرد و گفت: ۴۳ بیمار مبتلا به تالاسمی، ۶۶ هموفیلی، ۳۷۰ بیمار ام اس، ۲۶۴ دیالیزی و ۱۸۵ بیمار پیوندی، ۲ هزار و ۲۹۹ بیمار مبتلا به سرطان و ۵ بیمار ED در خراسان شمالی از خدمات و بسته های حمایتی دولتی استفاده می کنند.

وی با بیان این که ، در بسته های حمایتی ویزیت های تخصصی رایگان است، افزود: انجام تمام آزمایش ها برای بیماران خاص در بیمارستان های دولتی رایگان است.

وی تصریح کرد: سونوگرافی، رادیولوژی و اندوسکوپی به صورت حذف فرانشیز و خدمات فیزیوتراپی رایگان است.

فرشاد اظهار داشت: تمام خدمات دارویی و درمانی و بستری برای بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی در بیمارستان های دولتی رایگان است.

وی اضافه کرد: داروهای ایرانی بیماران تالاسمی رایگان است و در صورت نیاز بیمار به مصرف داروی خارجی، اختلاف هزینه داروی ایرانی و خارجی باید  توسط بیمار پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به ام اس و پیوندی بیماران سرپایی محسوب می شوند و هزینه داروهای ایرانی و خدمات بستری، کورتون درمانی، ام آر آی و فیزیوتراپی برای بیماران ام اس در بیمارستان های دولتی رایگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.