۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 663836

دیروز چند عکس به دستمان رسید که باید گفت اتفاق ثبت شده در این عکس‌ها را نمی‌شود به جز کشور خودمان، در جای دیگری از دنیا مشاهده کرد.

دستک‌های بی‌قانونی در ساختمان‌های بولوار جانباز

عکس‌ها مربوط به شیوه افزایش بنا در ساختمان‌های ساخته شده است، ساختمان‌هایی که دیگر در مرحله ساخت نیستند و عده‌ای در آن‌ها ساکن هستند. با این حال دستک‌های آهنی پس از کندن نمای ساختمان به ستون‌ها جوش داده شده‌اند تا پس از تکمیل، تحت عنوان تراس و بالکن به بنا اضافه شوند.

آنچه مسلم است این میزان زیربنا و شکل سازه در طراحی و نقشه تأیید شده مهندسی وجود نداشته و سازندگان و یا مالکان قصد دارند در روز روشن قانون را زیر پا بگذارند و به اهداف صرفاً اقتصادی خود برسند.

بنابراین به منظور اطلاع از ماجرا با رئیس واحد نظارت بر ساخت وساز یا همان پلیس ساختمان شهرداری منطقه ۲ مشهد تماس گرفتیم و از وی خواستار توضیحاتی شدیم.

رضایی مقدم گفت : به طور قطع هر فردی این اقدام را ببیند می‌داند که تخلفی در حال شکل‌گیری است و مأموران واحد نظارت نیز بلافاصله پس از اطلاع از موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: ابتدا ضمن اخطار به مالکان فعلی ساختمان، داربست نصب شده در این محل‌ها جمع‌آوری و به انبار شهرداری انتقال داده شد اما نکته قابل تأمل این ماجرا، ادعای مطرح شده از سوی برخی از این افراد است که سازنده اولیه ساختمان مدعی شده چون در قرارداد فروش تعهد ایجاد تراس را داده اکنون یعنی پس از پایان کار اقدام به اضافه کردن تراس کرده است.

رضایی با تأکید بر اینکه بررسی صحت وسقم موضوع مطرح شده در صلاحیت مرجع دیگری است، اظهارداشت : آنچه برای شهرداری منطقه اولویت دارد، برخورد با تخلفات است و در این مورد نیز تاکنون از ادامه کار جلوگیری شده و در حال پیگیری گرفتن دستور برای برش دستک‌های جوشکاری شده در این ساختمان‌ها هستیم که به محض دریافت مجوز قانونی، اقدام خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.