عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اظهار کرد: ۶۰.۱ درصد مردم معتقدند اروپایی ها به مقدار «کم و خیلی کم» حامی منافع ایران در مقابل آمریکا هستند.

افکار عمومی ایران، اروپا را تأمین کننده منافع ایران در مقابل آمریکا نمی‌داند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با توجه به تحولات سیاسی و نظامی اخیر در منطقه و نیز تشدید تحریم‌ها توسط ایالات متحده آمریکا علیه ایران اظهار کرد: طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته صحبت‌ها و گمانه زنی‌ها پیرامون جنگ احتمالی میان ایران و امریکا شدت گرفته است.

وی گفت: مقامات دولت آمریکا از جمله، جان بولتون و مایک پمپئو با هدف تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی در داخل و خارج کشور، از قدرت رسانه‌ها برای ایجاد رعب و وحشت در کشور و منطقه و به نفع خود بهره برداری کرده‌اند.

علیزاده در ادامه اشاره کرد: براساس آخرین نظرسنجی اجرا شده توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در تاریخ ۱۷ و ۱۸ تیرماه ۱۳۹۸، با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال سراسر کشور (شهر و روستا)، با وجود تمام هجمه‌های رسانه ای، ۵۶.۸ درصد از شهروندان نگران وقوع جنگ بین ایران با سایر کشورها نیستند. ۱۱.۹ درصد تا حدودی این نگرانی دارند و ۲۸.۳ درصد نیز اعلام کردند، به میزان زیاد و خیلی زیاد نگران وقوع جنگ هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی ایسپا، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: نتایج نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد افکار عمومی جامعه ایرانی، پس از تشدید تحریم‌ها و نیز اعمال تحریم های جدید پس از نقض برجام توسط دولت امریکا، اروپا را حامی و تأمین کننده منافع ایران نمی‌دانند. طبق نتایج نظرسنجی ایسپا، ۶۰.۱ درصد مردم معتقدند اروپایی ها به مقدار «کم و خیلی کم» حامی منافع ایران در مقابل آمریکا هستند. ۷.۸ درصد اظهار کرده‌اند تا حدودی اروپایی‌ها حامی منافع ایران هستند و فقط ۷ درصد گفته‌اند اروپایی ها به میزان زیاد و خیلی زیاد حامی منابع ایران در مقابل تحریم های آمریکا هستند و البته ۲۵.۱ درصد از پاسخگویان نیز از این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند و به سؤال پاسخ ندادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.