با هدف تقویت یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش، ۳ فروند پهپاد تهاجمی بدون سرنشین مهاجر۶ به ناوگان پهپادی این نیرو ملحق شد.

الحاق ۳ فروند پهپاد تهاجمی به ناوگان نیروی زمینی ارتش

به گزارش قدس آنلاین، فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نیروی زمینی ارتش گفت: بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تقویت سامانه پهپادی در مناطق مرزی با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنایع داخلی و صنعت هوایی قدس، این گروه با تغییر رویکرد از عملیات های صرفاً پدافندی به عملیات آفندی در مناطق تحت مسئولیت به ویژه در منطقه شمال شرق کشور، در یک اقدام کاملاً بومی پرنده های مهاجر۶ را به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش ملحق کرد.

امیر سرتیپ دوم شهرام حسن نژاد گفت: ماموریت اصلی این پرنده ها انهدام اهداف از پیش تعیین شده با قدرت و دقت بالا و همچنین شناسایی همزمان و مراقبت از مناطق تحت کنترل نیروی زمینی ارتش است.

وی خاطر نشان کرد: با ورود پرنده های بدون سرنشین مهاجر۶ مرحله جدیدی از استفاده گسترده از پهپادها در سطح نیروی زمینی ارتش شکل خواهد گرفت و آمادگی رزمی این نیرو در حوزه پهپادی به شکل فزاینده ای افزایش می یابد.

امیر سرتیپ دوم حسن نژاد تاکید کرد: با این اقدام هر گونه تهدیدی در مرزهای جمهوری اسلامی و در آن سوی مرزها قبل از شکل گیری شناسایی، رهگیری و منهدم خواهد شد.

وی افزود: برد بالا، سقف پروازی قابل ملاحظه، مداومت پروازی ۲۴ ساعته با بکار گیری پرنده های مشابه، قدرت حمل گلوله های با دقت بالا و نقطه زن در روز و شب، قدرت تابندی در شرایط جوی مختلف و بکارگیری آسان در زمینهای مختلف از جمله ویژگی های این پرنده است.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) افزود: از دیگر خصوصیت های این پرنده ها، بهره برداری از دوربین های با دقت بالای دید در شب است که می تواند در عملیات های شبانه را بصورت کاملاً موفق اجرا کند.

امیر سرتیپ دوم حسن نژاد در ادامه گفت: پرنده های مهاجر۶ دارای سامانه فتوگرامتری در زمینهای ذو عارضه و غیرقابل عبور یا دارای قابلیت های سه بعدی نیز هستند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.