شهردار تهران می‌گوید سازمان بازرسی کل کشور مرجع اظهار نظر در مورد قانونی یا غیر قانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها نیست.

به سازمان بازرسی ربطی ندارد، انتخابات شورایاری‌ها را برگزار می‌کنیم

قدس آنلاین: پیروز حناچی شهردار تهران امروز در حاشیه جلسه دولت به نامه ناصر سراج به سران سه قوه در مورد غیر قانونی بودن و لزوم توقف برگزاری انتخابات شورایاری ‌ها واکنش نشان داده و گفت: سازمان بازرسی کل کشور مرجع شخیص غیر قانونی بودن و عدم برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور روز دوشنبه در نامه‌ای به سران قوای سه گانهو همچنین وزیر کشور برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را تا زمان وضع مبانی قانونی برای برگزاری آن، غیرقانونی دانسته و خواستار جلوگیری از برگزاری این اقدام غیرقانونی شده بود.

در بخشی از این نامه، وضع مصوبه توسط شورای اسلامی شهر تهران و همچنین اقدام به برگزاری انتخابات شورایاری، برخلاف اصل ۱۰۰ قانون اساسی و نیز قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران عنوان شده است.

حناچی در جمع خبرنگاران در واکنش به این نامه و در پاسخ به اینکه شهرداری تهران چه اقدامی انجام خواهد داد، گفت:با تاکید بر اینکه درباره عدم برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هنوز مراجع قانونی اعلام نظر نکرده‌اند، خاطر نشان کرد: در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، مرجع قانونی در دولت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و در قوه مقننه رئیس مجلس است.

شهردار تهران تأکید کرد:تا زمانی که به ما نگفتند جلوی برگزاری انتخابات را نگیرید، ما آن را برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.