وزیر علوم گفت: دانشگاه هایی که به دنبال جذب دانشجوی خارجی هستند، حمایت می شوند.

وزارت علوم از دانشگاه‌هایی که دانشجوی خارجی بگیرند حمایت می‌کند

قدس آنلاین: وزیر علوم در حاشیه جلسه هیئت دولتدر جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه‌هایی که به دنبال جذب دانشجوی خارجی هستند، حمایت هم می‌شوند و برنامه ویژه غیر از اینکه تا امروز اعلام شده در ضوابط جذب دانشجوی خارجی هم هست، نداریم اما یک شورای عالی برای سیاستگذاری تدر این رابطه شکیل شده است.

منصور غلامی در واکنش به اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر مافیاهایی که از افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی و وکالت جلوگیری می‌کنند و تاثیرپذیری وزارت علوم از این موضوع گفت: کلاس‌های درس ما و ظرفیت هر گروه و رشته، یک استانداردی دارد.

وی ادامه داد: آنچه که دانشگاه ها برای گسترش و ایجاد یک رشته یا مرکز جدید مجوز می‌گیرند شرایط استاندارد دارد فلذا وزارت علوم تحت تاثیر هیچ گروهی برای کم یا زیاد کردن ظرفیت ها قرار نمی‌گیرد.

غلامی افزود: در حوزه پزشکی هم آقای نمکی باید توضیح بدهند، اما در آنجا هم وقتی برای تربیت پزشک تخت، تجهیزات و امکانات لازم است تعریف و چارچوبی وجود دارد البته ممکن است افراد نظرات خودشان را مطرح کنند اما بهتره به چارچوب تصمیم گیری ها توجه کنیم.

وزیر علوم در خصوص جابجایی حوزه‌های کنکور به دلیل سیل و زلزله تصریح کرد: آزمون سراسری ارشد و کارشناسی که در تیرماه انجام شد قانونی بوده و نتایج آن هم اعلام می‌شود.

وی در خصوص ترک جلسه به دلیل زلزله افزود: مورد خاصی نبوده و همان زمان حل و فصل شده و گزارش آن هم وجود دارد.

غلامی در پایان در خصوص سختی کنکور دفترچه نظام قدیم و یکسان بودن تراز نمره‌دهی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش معمولاً بر اساس خود دفترچه ها محاسبه نمره ها را تعیین می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.