سمنان- برگزاری کنکور سراسری مانند بسیاری دیگر از اتفاقات کشوری همواره مورد توجه خبرنگاران و عکاسان است اما متاسفانه ممانعت از حضور خبرنگاران برای پوشش خبر در دانشگاه سمنان این امتحان را به سوژه ای جدید و البته دلخوری خبرنگاران تبدیل کرد.

رییس دانشگاه سمنان از اصحاب رسانه دلجویی کرد

قدس آنلاین-گروه استان ها:رسانه‌های استان سمنان که هفته گذشته خواستار حضور عکاسان و پوشش خبری بزرگ ترین رقابت علمی کشور بودندبا مخالفت مسئولان دانشگاه سمنان مواجه شدند از همین رو با پیگیری‌های معاون اداره کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری سمنان مقرر شد تا از حضور عکاسان برای ورود به دانشگاه و ثبت تصاویر ممانعتی به عمل نیاید.

شایان ذکر است صبح روز برگزاری آزمون، هنگامی که عکاسان برخی خبرگزاری ها قصد ورود به دانشگاه سمنان را داشتند، از ورود آن‌ها ممانعت به عمل آمد و مشخص شد از سوی دانشگاه سمنان هیچ‌گونه هماهنگی‌ای برای حضور خبرنگاران صورت نگرفته است.

پس از معطلی سه‌ساعته خبرنگاران پشت درهای بسته دانشگاه، هم‌زمان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در دانشگاه، خبرنگاران نیز اجازه ورود پیدا کردند؛ اما ماجرا به همین جا ختم نشد!

با وجود اینکه عکاسان برای تنها چند دقیقه اجازه حضور در برخی سالن‌ها را پیدا کردند اما نبود هماهنگی و برخی از رفتار ها موجب شد تا  اصحاب رسانه این استان طی نامه‌ای خطاب به حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان شکایت برده و خواستار رسیدگی به این موضوع شوند.

درب دانشگاه بر روی خبرنگاران باز است

این اتفاق موجب شد تا روز گذشته رئیس دانشگاه سمنان با دعوت خبرنگاران ضمن دلجویی از سوء تفاهم پیش آمده اعلام کند: درب این دانشگاه بر روی خبرنگاران باز است و تعامل و ارتباط بیشتر با رسانه‌ها از سیاست‌های اصلی دانشگاه سمنان است.

مسعود نصیری‌زرندی در همین رابطه توضیح داد: از زمان حضورم در دانشگاه سمنان دستور دادم تا همکاری با رسانه‌ها در بالاترین سطح ممکن باشد اما موضوع کنکور با سایر برنامه‌های دانشگاه متفاوت است و حساسیت‌های خاص خود را دارد.

نصیری‌زرندی، ضمن عذرخواهی از خبرنگاران به دلیل اتفاقات رخ‌داده در برگزاری کنکور گفت: در این دانشگاه هیچ شخصی حق ندارد به خبرنگاران بی‌احترامی کند و این موضوع به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.