سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۴۰ میلیون جلد کتاب در ۸۰۰ عنوان درسی برای دانش آموزان چاپ شده، به خبرنگار قدس انلاین گفت: با توجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت برای کاغز کتب درسی افزایش قیمت در این بخش بسیار کم بوده است.

افزایش قیمت کتب درسی زیاد نیست/ ۱۴۰ میلون کتاب در ۸۰۰ عنوان درسی برای اول مهر چاپ شده

 سید جواد حسینی که در حاشیه جلسه هیئت دولت سخن می‌گفت اظهار داشت: حدود ۱۴۰ میلیون جلد کتاب در مقاطق ابتدایی و متوسطه را برای اول مهر چاپ کردیم که در بیش از ۸۰۰ عنوان درسی و آماده توزیع است.

وی افزود: ثبت‌نام بخشی از این کتاب‌ها به‌صورت اینترنتی انجام خواهد شد و کتب در مدارس تحویل داده خواهد شد و بخشی نیز در مراکزی ثبت‌نام می‌شود که در همان محل به خانواده‌ها تحویل داده خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با صراحت می‌گویم تمام ۱۴۰ میلیون و ۸۰۰ عنوان کتاب دانش‌آموزان برای اول مهر در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس انلاین دمورد تأثیر افزایش قیت کاغز بر نرخ کتب درسی با اشاره به اینکه از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کاغذ کتب مدارس استفاده شده است گفت: خوشبختانه  از این جهت گرانی که خیلی قابل توجه باشد، نداریم به این معنی که وقتی ارز دولتی استفاده شود میانگین ارزش قیمت کتاب‌ها از میانگین سایر اجناس هم پایین‌تر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.