پروپیئج همزمان با کنار گذاشته شدن از استقلال، به دلیل عدم دریافت حقوق خود، براساس مقررات، قرارداد خود را با استقلال یکطرفه فسخ کرده و خواهان کل رقم قرارداد خود شده است. بر این اساس مقصر اول و آخر مدیریتی (نه فنی به واسطه کنار گذاشتن این بازیکن توسط منصوریان) این ماجرا بهرام افشارزاده مدیرعامل وقت استقلال است.

جزییات جدید از گاف بزرگ افشارزاده در ماجرای پروپئیچ و استقلال (سند)

قدس آنلاین: کانال هواداران استقلال نوشت:

بهرام افشارزاده که پروپئیج در زمان او جذب و سپس از استقلال جدا شد امروز در پاسخ به سوال ایسنا که چرا در زمان کنار گذاشتن این بازیکن با او توافق نکردید تا کار به شکایت او نکشد، گفت: در آن زمان پولی در باشگاه نداشتیم! او گفته پس از شکایت پروپییچ وکیل گرفتیم و برای فیفا دفاعیه فرستادیم. چندی پیش نیز افتخاری در گفتگو با رادیو ورزش گفت چندی پس از تصدی مسوولیت باشگاه استقلال، با حکم فیفا مواجه و تنها کار ممکن، تقاضای تحدید نظر از CAS بوده است و بر این اساس خواهان تجدیدنظر شدیم.

حال براساس اسناد منتشر شده مشخص می شود باشگاه استقلال در زمان افشارزاده گاف بزرگی داده که اساسا حکم فیفا کاملا قابل پیش بینی بوده است. چرا که پروپیئج همزمان با کنار گذاشته شدن از استقلال، به دلیل عدم دریافت حقوق خود، براساس مقررات، قرارداد خود را با استقلال یکطرفه فسخ کرده و خواهان کل رقم قرارداد خود شده است. بر این اساس مقصر اول و آخر مدیریتی (نه فنی به واسطه کنار گذاشتن این بازیکن توسط منصوریان) این ماجرا بهرام افشارزاده مدیرعامل وقت استقلال است.

ماجرای پروپئیج در چند سطر:

*منصوریان سرمربی وقت استقلال، پروپئیچ را از باشگاه بیرون می گذارد.

* در رسانه ها ادعا می شود مدیر برنامه پرو خواهان ٣٠ هزار دلار برای فسخ قرارداد می شود اما بهرام افشارزاده نمی پذیرد.

* پروپییچ که از ایران رفته، در ٨ ژوئن ٢٠١٦ (خرداد ١٣٩٥) به علت عدم دریافت دستمزد خود به مدت طولانی، یکطرفه قراردادش را با استقلال فسخ و برای دریافت کل رقم قرارداد به فیفا شکایت می کند.

* در همان تاریخ فسخ یکطرفه از سوی پرو به دلیل عدم دریافت مطالباتش، افشارزاده طی نامه ای خواهان بازگشت پرو به باشگاه می شود!

* مطابق قوانین فیفا در صورت عدم پرداخت حقوق بازیکنان و مربیان در دوره زمانی مشخص، بازیکن یا مربی حق فسخ یک طرفه قرارداد را دارد. بر این اساس فیفا استقلال را محکوم به پرداخت رقم قرارداد می کند و دفاعیات بهرام افشارزاده و معاون وقت او توفیقی را نمی پذیرد.

* بهرام افشارزاده اخیرا در پاسخ به اینکه چرا در زمان او با پروپئیچ توافق نشد تا استقلال دچار چنین دردسری نشود به ورزش سه گفت: در آن موقع پولی برای پرداخت به او نداشتیم!

* شهریور ١٣٩٧ فتحی مدیرعامل استقلال و تاج رییس فدراسیون فوتبال اعلام کردند که با پرداخت مطالبات بازیکن کروات، پرونده پروپییج بسته شده است. اما ١٠ ماه بعد معلوم شد این خبر صحت نداشته و باشگاه استقلال اعلام کرد مجبور است دلار نقدی که برای جذب پاتوسی آماده کرده را به پروپییج بپردازد. اما نه تنها پاتوسی جذب نشد، بلکه آن دلارهای نقد هم هنوز به رغم پایان مهلت کمیته انضباطی فیفا به پروپئیج داده نشده چرا که باشگاه استقلال می گوید برای پرداخت مطالبات بازیکن کروات از محل منابع خود در فیفا به توافق رسیده است.

شرح ماجرا به روایت خبرگزاری میزان:

مسئولان فعلی باشگاه استقلال صرفا بر اساس شنیده‌های خود خیال می‌کنند دو سال پیش پروپیچ با ۳۰ هزار دلار حاضر به توافق بود اما پرداخت نشدن این مبلغ باعث شد تا او برای تمام طلب ۳۷۰ هزار دلاری حکم بگیرد. برای این ادعا هیچ سند و مدرکی در دست نیست. منطقی هم به نظر نمی‌رسد که یک بازیکن خارجی قید ۳۷۰ هزار دلار را بزند و به دریافت ۳۰ هزار دلار قناعت کند. اما داستان پروپیچ که این روزها استقلالی‌ها را نگران کرده از کجا شروع شد؟

پس از محکوم شدن استقلال به پرداخت ۳۷۰ هزار دلار، پندار توفیقی با شکایت به دادگاه CAS تمام مدارک موجود در باشگاه را ضمیمه پرونده کرد. دادگاه حکمیت ورزش پس از بررسی مدارک، در پاسخ به استقلال اعلام نامه‌ای ارسال کرد که بخشی از آن را در انتهای گزارش این مطلب می‌بینید. در نامه ارسالی به استقلال آمده که مطابق مستندات موجود در پرونده، مواردی که استقلال مدعی آن شده با اسناد موجود در دادگاه CAS در تضاد است و هیچکدام آن‌ها صحت ندارد. در نامه CAS به استقلال یک نکته جالب افشا شده است. پروپیچ در تاریخ ۸ جون ۲۰۱۶ قراردادش را فسخ کرده و آن را به اطلاع استقلال و فدراسیون فوتبال ایران رسانده است.

نکته جالب اینجاست که باشگاه استقلال درست در تاریخی که پروپیچ قراردادش را فسخ کرده (۸ جون ۲۰۱۶) نامه‌ای به مدیربرنامه‌های پروپیچ می‌فرستد و از او می‌خواهد تا این بازیکن را از زمان آغاز تمرینات مطلع کند. 

مدیربرنامه ایرانی پروپیچ بدون اشاره به اینکه امروز قرارداد فسخ شده، در پاسخ به استقلال اعلام می‌کند که نامه را برای پروپیچ ارسال کردم. مسئولان بخش بین الملل باشگاه استقلال هم که قاعدتا باید نامه فسخ قرارداد را همان روز دیده باشد، به چه دلیل برای حضور بازیکن در تمرین نامه می‌نویسند؟ 

جالب‌تر اینکه مدیر برنامه ایرانی هم که قاعدتا از وضعیت و اقدامات بازیکنش مطلع بوده، چرا در جواب باشگاه بدون اشاره به فسخ قرارداد، اعلام می‌کند که نامه را برای پروپیچ ارسال کردم؟نامه دادگاه حکمیت ورزش به پندار توفیقی که به نمایندگی از استقلال به CAS شکایت کرده بود، چند نکته را آشکار کرده است. 

نخست اینکه تمام ادعاهای استقلال در این پرونده نادرست اعلام شده و CAS هیچکدام از ادعاهای توفیقی را نپذیرفته است. نکته دوم، در این پرونده هیچ اثری از راضی بودن پروپیچ به دریافت ۳۰ هزار دلار نیست. نکته سوم که از همه مهمتر است، تاریخ ۸ جون ۲۰۱۶ است که پروپیچ به استقلال نامه فسخ فرستاده، اما مدیر برنامه و مسئولان استقلال (افشارزاده) جوری وانمود کرده‌اند که انگار نه انگار این بازیکن قراردادش را فسخ کرده است. چرا آن‌ها خود را بی‌اطلاع از فسخ وانمود کرده‌اند، از نکات مهم پرونده پروپیچ است که شاید این روزها به درد مسئولان وقت استقلال بخورد تا دوبار از یک سوراخ گزیده نشوند.

جزییات جدید از گاف بزرگ افشارزاده در ماجرای پروپئیچ و استقلال (سند)

جزییات جدید از گاف بزرگ افشارزاده در ماجرای پروپئیچ و استقلال (سند)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.