معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش ضمن تقدیر از زحمات سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی فرمانده لشکر۷۷ثامن الائمه،امیر سرتیپ دوم محمد حسین مستشاری را به عنوان فرمانده جدید لشکر۷۷ ثامن الائمه معرفی کرد.

سرتیپ دوم محمد حسین مستشاری فرمانده لشکر۷۷ ثامن الائمه شد

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر۷۷ ثامن الائمه که در محل لشکر۷۷ ثامن الائمه برگزار شد، ضمن پاسداشت مقام ۲۳ هزار شهید خراسان رضوی، گفت: باید خدا را برای اعطای نعمت ولایت شاکر باشیم،  طبق فرموده امام خمینی(ره)، هر کس در بسیج ارتش یا سپاه خدمت می‌کند، سرباز امام عصر(عج)است.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: ایران با داشتن همسایه‌های فراوان و موقعیت خاص جغرافیایی به عنوان کانون ژئوپولوتیک شناخته می‌شود، با حوزه های ژئوپولوتیک دیگر نیز ارتباط دارد، ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی همیشه مورد طمع مستکبران و استعمارکنندگان بوده است.
وی افزود: دشمنان ایران اسلامی بعد از انقلاب با ایجاد درگیری‌های قومی و استانی سعی داشتند انقلاب اسلامی را تضعیف کنند و اولین شهید لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه در همین جریانات به شهادت رسید، آمریکا بعد از عدم نتیجه از درگیری‌های داخلی، جنگ تحمیلی را به واسطه صدام و بلوک شرق طرح‌ریزی و آغاز کرد، اما مجددا با شکست مواجه شدند.
جهانشاهی ضمن اشاره به تلاش‌های آمریکا از جمله تحریم‌های اقتصادی شکننده برای تضعیف جمهوری اسلامی و ناکامی آنها، اضافه کرد: نیروی زمینی با تدبیر امیر حیدری در همه حوزه‌ها از جمله ارتقای آمادگی رزمی، ارتقای آموزش و تبدیل از رویه سنتی به روز، بازسازی و بهینه‌سازی خودرویی، تلاش‌های زیادی انجام داده که در نتیجه این اقدامات تحرک نیروی زمینی نسبت به سال‌های گذشته ۳۰درصد ارتقا داشته است.

 معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به دیگر پیشرفت‌های نزاجا مبنی بر طرح‌ریزی برای ساخت ۲۰ هزار منزل سازمانی برای رفاه کارکنان و تغییر ساختاری در یگان‌های اطلاعاتی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ۱۲ قرار گاه عملیاتی لشکری در کشور داریم که نسبت به گذشته ۶ قرارگاه اضافه شده، لشکر ۷۷ ثامن الائمه در طول تاریخ از موفق‌ترین لشکرهای کشور بوده، در بیشتر عملیات‌های دفاع مقدس حضور داشته و سند تاریخی حضور این لشکر شکستن حصر آبادان به کمک سایر ارگان‌ها است که حدود ۵ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی ضمن تقدیر از زحمات سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی فرمانده لشکر۷۷ ثامن الائمه، امیر سرتیپ دوم محمد حسین مستشاری را به عنوان فرمانده جدید لشکر۷۷ ثامن‌الائمه معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.