نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته علی رغم همه تنگناهای مالی و مسائل تحریم، رشد قابل محسوسی درحوزه تولید در خراسان رضوی رخ داده است.

 شناسایی ۹۰مانع رونق تولید درخراسان رضوی /حمایت ویژه تولیت آستان قدس رضوی از طرح مثلث اقتصادی

حمید بنایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: اینکه برخی عنوان می کنند استاندار خراسان رضوی تمام تمرکز خود را بر اجرای مثلث اقتصادی گذاشته و از مسائل دیگر استان غفلت کرده است صحیح نمی باشد.

وی با بیان اینکه رویکرد رزم حسینی در همه مسائل استان فراگیر است،  تصریح کرد: در حوزه های مختلف از جمله مسائل فرهنگی و اجتماعی، حاشیه شهر مشهد، موضوع زائران ، بحث امنیتی و انتظامی مشهد و مرزهای استان خراسان رضوی مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی جلسات متعددی با استاندار برگزار کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: از طرفی  مهمترین موضوع کشور در حال حاضر مسئله اقتصاد و اشتغال می باشد که باید بیشترین استفاده از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی برای حل این موضوع صورت بگیرد که این مسئله در چند سال اخیر در استان خراسان رضوی مورد غفلت قرار گرفته بود و منابع بانکی استان که بیش از ۹۰هزار میلیارد تومان است نیمی از آن صرف تولید در استان های دیگر شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: از آن جا که  بستر مناسب برای تولید و فعالیت اقتصادی  در استان طی سال های گذشته فراهم نبوده است، تسهیلات بانکی به طور کامل در استان جذب نشده و  به ناچار تسهیلات بانک ها خرج سایر استان های کشور شده است.

بنایی با اشاره به اینکه همه مجموعه ها باید به استاندار در زمینه توسعه اقتصادی و رونق تولید کمک کنند، بیان داشت: تاکنون در حدود ۷۵معین اقتصادی برای اجرای مثلث اقتصادی پای کار آمده اند که انتظار می رود مدیران استانی در جهت تحقق رونق تولید و توسعه اقتصادی استان به آنها کمک کنند.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان از هرگونه فعالیت در جهت تحقق رونق تولید و توسعه اقتصادی در استان حمایت قاطع می کند،  ادامه داد: اگر توقع موفقیت از استاندار برای رونق اقتصادی در استان را داریم ابتدا مدیران ستادی باید هم سو با وی باشند و سنگ اندازی نکنند که بعضا برخی عدم همکاری ها از سوی بعضی مدیران مشاهده می شود.

بنایی با اشاره به اینکه سران قوا نیز از طرح مثلث اقتصادی استاندار استقبال و حمایت کرده اند، افزود: استاندار خراسان رضوی حتی به صورت حضوری نیز طرح مثلث اقتصادی را برای رهبر معظم انقلاب تشریح کرده است که ایشان نیز این طرح را مطلوب ارزیابی کرده اند و تحقق آن را منوط به همکاری و اجماع همه مجموعه ها در استان دانسته اند.   

 وی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در استان  و همچنین تولیت آستان قدس رضوی نیز از این طرح حمایت ویژه ای کرده اند،  افزود: با همکاری معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی در حدود ۹۰مورد که در حوزه رونق تولید دست و پاگیر می باشند شناسایی شد و در جلسه با رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح گردید که وی قول مساعد در زمینه برطرف کردن آنهایی که در حوزه اختیار مجلس و شورای عالی اقتصاد باشد را ارائه کرد.

بنایی با بیان اینکه اجماع خوبی برای تحقق رونق تولید در استان ایجاد شده است، ادامه داد: همچنین در جلسه ای با رئیس محترم قوه قضائیه نیز وی قول مساعد مبنی بر حمایت از اجرای این طرح را اعلام کردند و حتی اذعان داشتند که به مجموعه قضایی استان خراسان رضوی نیز توصیه شده است که در جهت رفع موانع تولید در حوزه مسائل قضایی نهایت همکاری را داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی بیان داشت: اگر معین های اقتصادی بر مبنای آنچه تعهد داده اند عمل کنند و بانک های استان نیز تسهیل گری در زمینه پرداخت تسهیلات را داشته باشند اتفاقات خوبی در استان رخ خواهد داد.

بنایی ادامه داد: استاندار حتی جلسه ای با دانشگاهیان استان نیز برگزار کرد و دانشگاهیان نیز ضمن بیان مسائل مختلف استان از جمله حوزه فرهنگ، آموزش و پرورش، دانشگاه و دستگاه های اجرایی استان حمایت خودشان را از این طرح اعلام داشتند.

وی با بیان اینکه استاندار خراسان رضوی وقت خود را بیشتر از آنکه صرف سیاسی کاری در استان کند، صرف مسائل اقتصادی و رونق تولید کرده است،  افزود: به هرحال از رسانه ها نیز تقاضا داریم در مسیر اجرای این طرح اگر مسائل و مواردی است را مطرح کنند تا قطار تولید و اقتصاد استان که در سال های گذشته نسبت به سایر استان ها عقب افتاده است سرعت و رونق بگیرد.

بنایی اظهار داشت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته علی رغم همه تنگناهای مالی و مسائل تحریم  که وجود دارد، رشد قابل محسوسی درحوزه تولید در  استان رخ داده است و اگر موانع شناسایی شده تا حدود زیادی برطرف شوند طی ۶ماه اینده وضعیت استان در حوزه تولید بسیار بهتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.