سیستان و بلوچستان-با توجه به اینکه عمده موزستان های استان در شهرستان های چابهار وکنارک می باشد وبه منظور جلوگیری از ورود بیماری‌های قرنطینه ای که تهدید جدی برای باغات موز می باشد، واردات موز از این مرز ممنوع است.

راه اندازی مرکز قرنطینه گیاهی سیستان و بلوچستان در مرز «ریمدان»

به گزارش قدس آنلاین،مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با ورود نخستین محموله ۱۸تنی میوه انبه از مرز زمینی ریمدان، چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی سیستان وبلوچستان در این منطقه آغاز به کار کرد.

غلامحسین تیموری اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده موزستان های استان در شهرستان های چابهار وکنارک می باشد وبه منظور جلوگیری از ورود بیماری‌های قرنطینه ای که تهدید جدی برای باغات موز می باشد، واردات موز از این مرز ممنوع است.

تیموری گفت: تاکنون به منظور جلوگیری از ورود آفات وامراض گیاهی همراه محصولات وارداتی و مبادله کالا به خارج از کشور، ۷مرکز رسمی قرنطینه خارجی در طول مرز استان سیستان وبلوچستان راه اندازی شده است.

وی تأکید کرد: واردات میوه های گرمسیری فقط از طریق ۴مرکز قرنطینه رسمی شامل مرکز قرنطینه مرز زمینی میرجاوه، پیشین، ریمدان وقرنطینه مرز دریایی چابهار با رعایت شرایط وضوابط قرنطینه ای مجاز است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.