همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای سد خرمرود تویسرکان خبر داد.

سد خرمرود پروژه ای با ۱۰۰ درصد مشارکت خصوصی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی آب منطقه ای استان همدان، مهندس منصور ستوده در جریان بازدید استاندار همدان از سد خرمرود گفت: پروژه سد خرمرود در گذشته به کاهش اعتبارات عملیات اجرایی آن تعطیل شده بود که با پیگیری های نماینده محترم مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ، عملیات اجرایی آن از سرگیری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان اعلام کرد: هدف از اجرای این سد تامین آب جهت مصارف صنعتی با ۵/۱ میلیون مترمکعب در سال، مصارف شرب روستایی با ۳/۱ میلیون مترمکعب، رهاسازی نیاز زیست محیطی با ۱ میلیون مترمکعب و تامین مصارف کشاورزی حق آبه پایین دست به میزان ۳ میلیون متر مکعب در سال می باشد.

وی تصریح کرد: سد خرم رود به عنوان یک طرح پایلوت کشوری در حوزه آب به صورت فاینانس داخلی با سرمایه گذاری ۳۱۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرستان تویسرکان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت این سد از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شده است، اظهار کرد: براورد هزینه اجرای ساخت این سد ۱۷۵ میلیارد تومان است که طبق مجوز ماده ۵۶ ، سرمایه گذاری طرح را پیمانکار انجام می‌دهد و بعد از ۳ سال دوره ساخت، دولت در مدت سه سال بعد از شش ماه دوره تنفس اصل و سود ۱۴۱ میلارد تومان سرمایه گذاری را به پیمانکار می پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.