یزد - رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت: در حال حاضر ۱۸۳ ناشنوای اردکانی از خدمات بهزیستی شهرستان اردکان استفاده می کنند و نبود رابط ، برا ی ناشنوایان مهمترین مشکل این قشر است و بهترین رابط ناشنوایان، فرزندان آن‌ها هستند که این فرزندان به عنوان یک ثروت آماده بهره‌برداری هستند.

نبود رابط ، برا ی ناشنوایان مهمترین مشکل این قشر است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، درپنجمین روز از هفته بهزیستی طی مراسمی ۵ نفر از هنرمندان گروه سرود ناشنوایان " آوای_سکوت" اردکان که موفق به کسب مقام نخست سومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ، مذهبی ویژه ناشنوایان سراسر کشور شده بودند ، تجلیل شدند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان در این مراسم با اشاره به موفقیت های ناشنوایان در بخش های مختلف در جامعه اظهارداشت: امروز نیز با هدف تشویق این عزیزان جمعی از ناشنوایان موفق اردکان مورد تجلیل قرار گرفتند.

حمیدرضا پایدارفر با اشاره به خدمات توانبخشی بهزیستی به ناشنوایان از جمله پیشگیری از ناشنوایی و غربالگری شنوایی نوزادان و کاشت حلزون است گفت: ارائه خدمات شنوایی (سمعک ،باتری ،کمک هزینه کاشت حلزون ) ، آموزش‌های تربیت شنیداری و  گفتار درمانی به فرزندان و اطرافیان ناشنوایان برای کیفیت بهتر زندگی از دیگر خدمات بهزیستی  به این قشر از جامعه است. 

 وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۳ ناشنوای اردکانی از خدمات بهزیستی شهرستان اردکان استفاده می کنندو یک مرکز خانواده وکودک ناشنوا وابسطه به اداره بهزیستی اردکان نیزبه کودکان دچار مشکلات شنیداری و گفتاری خدمات تخصصی ارائه می دهد

پایدارفر گفت : در اجرای طرح غربالگری شنوایی درسال ۹۷ در شهرستان اردکان،دو هزار و ۱۵۵ نوزاد و کودکان مهدهای کودک مورد غربالگری شنوایی قرارگرفتند که از این تعداد، ۲۶۲ نوزاد و کودک با شک به وجود مشکلات شنوایی شناسایی و برای پیگیری تشخیصی تکمیلی و مداوا به مراکز درمانی تخصصی معرفی شدند.

وی هدف از غربالگری را کشف هر چه زودتر ناشنوایی یا کم‌شنوایی در نوزادان و شیرخواران دانست و افزود:  در تمامی دستورالعمل‌های علمی، انجام اقدامات درمانی برای نوزادان مشکوک به کم‌شنوایی، در سنین زیر ۳ ماهگی توصیه می شود؛ چرا که مهارت‌های ارتباطی، درکی و زبانی کودکان بعد از سن ۶ ماهگی به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

این مسئول  خاطرنشان کرد : ۱۰۰ درصد موالید دراین شهرستان تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی نوزادان قرار دارند و کارشناس شنوایی سنج موارد مشکوک به شنوایی را در طی یک دوره یک ماهه مورد بازبینی قرار داده و در صورت پاسخ ندادن به اقدامات درمانی به مراکز درمانی تخصصی برای درمان دقیق تر معرفی می نماید

پایدارفر برخی مشکلات ناشنوایان را نبود رابط ، اشتغال، مسکن و کمبود بودجه دانست  و گفت :: بهترین رابط ناشنوایان، فرزندان آن‌ها هستند که این فرزندان به عنوان یک ثروت آماده بهره‌برداری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.