همدان- معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همدان سبقه درخشان فرهنگی دارد و این دلیل هم در همدان فرهنگ و هنر در اولویت قرار دارد.

 مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان معرفی شد
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر کاراندیش روز پنجشنبه در  مراسم تکریم و معرفی مدیر کل سابق و جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: وظیفه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتقای فضایل اخلاقی در جامعه است وبرای تحقق این هدف هم برنامه‌های محوری متعددی را در دستور کار دارد.
وی اظهار کرد: همدان به دلیل سبقه فرهنگی پر سابقه‌اش شخصیت‌های فرهنگی نام‌آوری را به جامعه تحویل داده است.
معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گلایه از موازی‌کاری در حوزه فرهنگی جامعه، به آمار فعالیت ۲۶ دستگاه فعال در این حوزه اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها از عوامل موثر در کاهش این موازی‌کاری و ایجاد هماهنگی بیشتر بین نهادهای فعال در حوزه فرهنگی کشور هستند. وزرات ارشاد هم وظیفه سیاستگذاری و نظارت دارد.
 وی  توصیه کرد بهترین روش برای اعتلای شاخص‌های فرهنگی در جامعه آنست که نهادهای فعال با واگذاری وظایف خود به بخش خصوصی وظیفه نظارت و سیاستگذاری را به خوبی ایفا کنند. 
وی  از بررسی  لوایح مالکیت فکری و ادبی ونظام جامع فرهنگ و هنر در مجلس خبر داد و اظهار کرد: اگر این این لوایح توسط نمایندگان مردم در خانه ملت تصویب شود بخش عمده‌ای از مشکلات کنونی حوزه فرهنگ برطرف خواهد شد.
 در این پایان این مراسم احمد رضا احسانی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان معرفی  و از خدمات علی مرادی‌نور مدیر کل سابق قدردانی شد. به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد رضا احسانی ۴۸ ساله دانش‌آموخته دکترای مدیریت استراتژیک است و پیش از انتخاب به این سمت رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر همدان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.