معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: این معاونت در راستای بهره‌گیری صحیح از علم و متناسب با نیازهای جامعه از جنبه موضوعی در حال جهت‌دهی پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری است، از همین رو از پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری مشاوره و روانشناسی با رویکرد دینی حمایت می‌کند.

حمایت معاونت علمی آستان قدس رضوی از پایان نامه‌ها و رساله‌های روانشناسی با رویکرد دینی

 

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از  آستان نیوز، نخستین جشنواره ملی «پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری مشاوره و روانشناسی با رویکرد دینی» از صبح امروز با حضور محمد مهدی نژاد نوری؛ معاون علمی آستان قدس رضوی، سید محسن اصغری نکاح؛ مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی و سایر اساتید، پژوهشگران و محققان فعال در عرصه روانشناسی دینی در تالار طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.
معاون علمی آستان قدس رضوی در این جشنواره با اشاره به اینکه دین مبین اسلام برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های مسلمانان مطالب ناب و ارزنده‌ای را در عمق خود جای داده است، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته جامعه را با رویکرد دینی توسط مقام معظم رهبری، قانون، شرع مقدس اسلام، بحث عقلانی و منطقی اداره کرده است.
مهدی نژاد با بیان اینکه حاصل این رویکرد دینی در جامعه، اکنون تدوین بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت جوانان 18 تا 40 سال است، گفت: شرایط جامعه در طول زمان به صورت متوالی دچار تغییر و تحولات مختلف و پدیدار شدن ابزارهای جدید در کنار تفکرات جدید می‌شود و در این راستا باید برای روانشناسی و مشاوره، محتوای علمی با توجه به رویکرد دینی تولید شود.
وی فضای مجازی را یکی ابزارهای جدید و تاثیرگذار بر روش‌های قدیمی روانشناسی و مشاوره معرفی کرد و افزود: در فضای مجازی مبحث ازداوج سفید مطرح می‌شود و به دنبال ترویج آن و ایجاد رفتارهای غیر اخلاقی در سطح جامعه است بنابراین برای درمان این معضل در حوزه روانشناسی و مشاوره نیاز به نوآوری است.
معاون علمی آستان قدس رضوی ادامه داد: مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی زیر مجموعه این معاونت قرار دارد و کار آن صرفا مشاوره نیست، بلکه با انجام مشاوره‌های علمی فشرده از دستاوردهای این مشاوره‌ها استفاده می‌کند.
مهدی نژاد افزود: مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی در راستای انجام مشاوره‌های علمی- تخصصی و فشرده از خادمیاران علمی، نخبگان و سرباز محقق، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی – حوزوی بهره‌گیری می‌کند.
وی با بیان اینکه توصیه اول بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه به علم و مرجعیت علمی است، خاطرنشان کرد: معاونت علمی آستان قدس رضوی در راستای بهره‌گیری صحیح از علم و متناسب با نیاز جامعه از جنبه موضوعی در حال جهت‌دهی پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری است و در همین راستا از پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری مشاوره و روانشناسی با رویکرد دینی حمایت می‌کند.
معاون علمی آستان قدس رضوی پیشنهاد کرد: اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و محققان می‌توانند با معاونت علمی آستان قدس رضوی تعامل داشته باشند، به گونه‌ای که از سوی معاونت به آن‌ها سفارش داده می‌شود تا با تحقیقات مفصل و راهکار علمی آسیب‌های اجتماعی را کشف و رفع کنند.
مهدی نژاد اضافه کرد: این تعامل برای اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و محققان و معاونت علمی آستان قدس رضوی از سود برخوردار است، چرا که این افراد طی تحقیقات مفصل با برخی از مشکلات جامعه آشنا می‌شوند تا از طریق علمی آن را رفع کنند.
گفتنی است؛ جشنوراه ملی«پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری مشاوره و روانشناسی با رویکرد دینی» به مدت دو روز 27 و 28 تیر ماه با حضور اساتید مطرح دانشگاهی و حوزوی و نخبگان و با ارائه مقالات متعدد علمی-تخصصی از سوی محققان و پژوهشگران فعال در عرصه مشاوره و روانشناسی با رویکرد دینی از ساعت 8 صبح تا 18 در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.