بلندقدترین بانوی بسکتبال ایران با بیان اینکه الزامی برای بلندقد بودن در بسکتبال وجود ندارد، گفت: بسکتبال و والیبال سبب بلندقدی نمی شوند.

گفتگوی قدس آنلاین با بلندقدترین بانوی بسکتبال ایران

مهسا تقدمی در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه از حدود ۱۸ سال قبل بسکتبال بازی می کنم، گفت: در دوران مدرسه به دلیل فیزیک جسمی و قد بلند به پیشنهاد معلمان ورزش همزمان با حضور در تیم بسکتبال به کلاس آموزشی این رشته ورزشی رفتم و آموزش دیدم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا باید در همه پست های بسکتبال ورزشکاران قد بلند داشته باشند؟، بیان کرد: خیر، اتفاقا در بسکتبال پست های مختلفی وجود که برای بازی در آنها الزامی برای بلندقد بودن در بسکتبال وجود ندارد، حتی برخلاف تصور بسیاری از مردم این رشته و والیبال سبب بلندقدی ورزشکاران هم نمی شود.

بلندقدترین بانوی بسکتبال ایران در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه به عنوان بلندقدترین بانوی بسکتبال ایران معرفی شدید؟، اضافه کرد: تا دو سال قبل اردویی با عنوان «بلندقامتان» برگزار می شد که در این اردو، ورزشکاران در هر رشته ورزشی مورد ارزیابی قرار می گیرند و من در آنجا به عنوان بلندقدترین بانوی بسکتبال ایران معرفی شدم.

تقدمی با اشاره به اینکه طی ۲ سال اخیر حمایت های ارگان هایی از جمله شهرداری از تیم های بسکتبال بانوان در مشهد بهتر از گذشته شده، متذکر شد: در سال های اخیر علم و آگاهی ورزشکاران از بازی و هدایت مربیان نیز بهتر از سال های گذشته شده است.

وی افزود: در ورزش حرفه ای مهم ترین موضوع جذب اسپانسر است، چراکه نبود این موضوع سبب شد از میان ۵ تیم بسکتبال مشهد در فصل گذشته متاسفانه تیم نوجوانان منحل شود و امکان حضور در بازی های فصل گذشته را از دست دهد.

بلندقدترین بانوی بسکتبال ایران در توصیه به والدین بیان کرد: بگذارید فرزندان تان نه برای رقابت بلکه برای ارتقای سلامت خود ورزش کنند و هر رشته ای که به علاقمند هستند را به صورت حرفه ای دنبال کنند تا مایه افتخار خانواده ها و جامعه شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.