خراسان جنوبی _ امام جمعه بشرویه گفت : یکی از مصادیق تقوا پرهیز از انتشار شایعه و تهمت در فضای مجازی است.

نشر شایعه و تهمت در فضای مجازی زمینه ساز التهاب جامعه انسانی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  حجت الاسلام سید محمد معلمی در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور مردم مومن و انقلابی و در محل مصلی نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به مصادیق تقوا گفت: رسول خدا پیامبر خاتم (ص) پایه و اساس ایمان را تقوا معرفی کرده اند و اگر انسان در سیره زندگی خود تقوا نداشته باشد ایمان او دچار اشکال خواهد شد .

 وی گفت : در دیدار ائمه محترم جمعه سراسر کشور با مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) معظم اله نیز به برخی از مصادیق تقوا اشاره کردند و از بی تقوایی در فضای مجازی اظهار گلایه مندی داشتند که باید در این زمینه فرهنگ سازی مناسب برای استفاده بهینه از فضای مجازی فراهم شود .

 امام جمعه بشرویه یادآور شد : متاسفانه در جامعه کنونی ماانتشار شایعه و تهمت در فضای مجازی رواج یافته که خود یک آسیب اجتماعی است  چراکه جو جامعه را ملتهب و مردم را نسبت به یکدیگر بد بین می کند , که مصداق بی تقوایی است .

خطیب جمعه این هفته از فعالان در فضای مجازی خواست :مطالبی را که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند اول به صحت و سقم آن اعتماد و ایمان پیدا کنند , و بدنبال اخبار و محتواهای کذب و غیر واقعی نباشند چرا که این عمل علاوه بر تخریب ایمان خود گناهی بسیار بزرگ است .

حجت الاسلام معلمی در ادامه به ثمرات دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان در خصوص دیپلماسی خارجی اشاره کرد و گفت : این دیدار بسیار لذت بخش بود چراکه در شفافیت های مسئله برجام توصیه هایی به دستگاه دیپلماسی کشور داشتند که قابل تامل بود .

وی گفت :مقام معظم رهبری با اشاره به سخنان صریح وزیر خارجه کشور تصریح کردند که اروپاییها حتی یک مورد از 11 موردی را که در قبال برجام متعهد شده اند اجرایی نکرده اند و انتظار دارند ایران همچنان به تعهدات خود در برجام پایبند بماند .

امام جمعه بشرویه گفت : آمریکایی ها عملا از برجام خارج شدند , ولیکن اروپایی ها شیطنت خود را پنهان کردند و به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نماندند و بر همین اساس جمهوری اسلامی هم قانونا نسبت به کاهش تعهدات خود اقدام کرد ولیکن هیاهو و سر صدای اروپاییها بلند شد و در اقدامی دزدانه کشتی نفتکش ایران را توقیف کردند که انشاءالله بی پاسخ هم نخواهد ماند .

خطیب جمعه این هفته با توصیه به مسئولین کشور هم گفت : لازم است دولتمردان ایران اسلامی با عمل به منویات مقام معظم رهبری و کنار گذاشتن تعهدات برجامی پوزه اروپایی ها و به خصوص دولت خبیث انگلیس را همچون آمریکایی ها به خاک بمالند و عهد شکنی آنان را بی پاسخ نگذارند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.