رئیس‌جمهور آمریکا تائید کرد که او خود اجازه مذاکره با ایران را به سناتور جمهوری‌خواه داده است.

ترامپ اختیار دادن به رند پال برای مذاکره با ایران را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته تائید کرد که او به رند پال، سناتور جمهوری‌خواه اجازه مذاکره با ایران را داده است، این در حالیست که او یک روز قبل گزارش‌های مبنی بر اختیار دادن به سناتور پال برای دیدار با مقامات ایرانی را تکذیب کرد.

رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد: رند دوستم است و از من خواست که آیا او می‌تواند (در این موضوع) مداخله کند. پاسخ بله بود و اگر سناتورهای دیگر هم از من برای مداخله در این موضوع درخواست می‌کردند بسته به اینکه که چی کسی هست احتمالا موافقت می‌کردم. من افراد بسیاری را درگیر (این موضوع) کردم و ایران خیلی خوب عمل می‌کند.

این سخنان ترامپ در حالی مطرح می‌شود که او روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت او به سناتور رند پال برای مذاکره با ایران به منظور کاهش تنش‌ها اجازه نداده است. ترامپ گفت: من حرف‌های او را می‌شنوم، اما او را برای اینکار منصوب نکردم. نه. او کسی است که من حرفهایش را می‌شنوم و برای سناتور رند پال احترام قائلم و اگر نظراتی داشته باشد، آن‌ها را خواهم شنید.

روز چهارشنبه رسانه آمریکایی پولیتیکو مدعی شد رند پال، نماینده مجلس سنای آمریکا چند روز پیش از ترامپ خواسته به نمایندگی از کاخ سفید با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار کند و ترامپ نیز این پیشنهاد را پذیرفته است. این ادعا در حالی مطرح شده است که ظریف برای دیدارهایی در سازمان ملل و برگزاری نشست‌های خصوصی با روزنامه‌نگاران و اندیشکده‌ها به نیویورک سفر کرده است.

پایگاه آمریکایی المانیتور خبر داد محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و رند پال  روز پنج شنبه در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند.

سناتور پال با برخی مشاوران ترامپ از جمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور اختلاف نظر داشته و از منتقدان جدی مداخله‌های نظامی آمریکا در کشورهای خارجی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.