ساعاتی بعد از آنکه انفجارهایی بزرگ، پایتخت یمن را لرزاند، ائتلاف سعودی از آغاز موج جدیدی از حملات هوایی به صنعاء خبر داد.

عربستان سعودی از موج جدید حملات هوایی به صنعا خبر داد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ساکنان صنعاء، پایتخت یمن،‌ صبح امروز با صدای انفجارهای شدید بیدار شدند.

ائتلاف سعودی بامداد امروز شنبه از آغاز موج جدیدی از حملات هوایی به نقاطی در صنعاء پایتخت یمن خبر داد و آن را آغاز «عملیاتی منحصر به فرد» نامید.

 به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، در بیانیه ائتلاف آمده که «اهدافی نظامی» شامل «سایت‌های پدافند هوایی و انبارهای موشک‌های بالستیک» وابسته به حوثی‌ها هدف قرار گرفت.

ساعاتی قبل از اعلام این خبر توسط رسانه‌های سعودی، ساکنان صنعاء، از شنیده شدن صدای انفجارهایی بزرگ خبر داده بودند. 

طبق این گزارش، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف، مدعی انهدام پنج سایت پدافند هوایی و انبار موشک بالستیک شد و گفت این حملات ادامه روند پیشین برای حمله به توان   پدافندی یمن است.

اسکای نیوز همچنین گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف عربی اهداف و اردوگاه‌های وابسته به انصارالله یمن در مقر سابق لشکر زرهی یکم  و ساختمان فرمانده پدافند هوایی در شمال غرب صنعاء حمله کردند. همچنین اردوگاه‌های «الصُباحه» و «الصمع» و «الفریجه» در غرب صنعاء نیز هدف قرار گرفته شده است.

وبگاه خبری «المشهد الیمنی» اعلام کرد که ائتلاف سعودی بیش از پنج حمله هوایی شدید به مقر سابق لشکر زرهی یکم انجام داد و صدای انفجارها در همه جای پایتخت شنیده شد. 

همچنین شبکه خبری المسیره در توییتر خود اعلام کرد که «جنگنده‌های ائتلاف متجاوز [سعودی] به «پارک 21 سپتامبر» که پیشتر مقر لشکر یکم زرهی بود، حمله کردند». المسیره همچنین اعلام کرد که یک حمله نیز به مقر وزارت اطلاع‌رسانی یمن انجام شده است. 

علاوه بر این، وبسایت «وکالة الصحافة‌ الیمنیة» با اعلام جزئیات بیشتری از این حملات اعلام کرد که «ائتلاف با نُه حمله هوایی به صنعاء تلاش‌های صلح را نابود کرد». 

این منبع یمن تشریح کرد که «ائتلاف، ساعاتی پیش نُه حمله هوایی در پایتخت و اطراف آن انجام داد. دو حمله به استان صنعاء انفجار شد که طبق گفته یک منبع امنیتی، اردوگاه الفریجه در شهرستان أرحب در شمال پایتخت هدف بود. همچنین شش حمله هوایی نیز به پارک 21 سپتامبر انجام شد که سابقاً‌مقر لشکر یکم زرهی بود. یک حمله نیز به مقر وزارت اطلاع‌رسانی انجام شد و این انفجارها صدای مهیبی داشت و ساکنان پایتخت و اطراف آن که در خواب بودند، با صدای آن با هراس بیدار شده‌اند». 


پارک 21 سپتامبر که شش بار هدف قرار گرفت

وکالة الصحافة الیمنیة همچنین اعلام کرد که ائتلاف و شبه‌نظامیانش نقش توافق صلح در الحدیده در غرب یمن را نیز دوباره نقض کردند و با سلاح‌های مختلف روستاها و محلاتی مسکونی در الحدیده را هدف گرفتند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.