یک پایگاه وابسته به الحشد الشعبی در منطقه آمرلی هدف حملات پهپادی قرار گرفت و دو نفر زخمی شدند؛ الحشد پس از این حادثه، حضور نیروهای ایرانی در آن را تکذیب کرد.

الحشد الشعبی: هیچ نیروی ایرانی در پایگاه «آمرلی» حضور نداشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابع خبری عراقی بعدازظهر جمعه (روز گذشته) اعلام کردند که به پایگاه «الشهداء» در منطقه «آمرلی» در استان صلاح‌الدین حمله پهپادی صورت گرفت.

بلافاصله پس از انتشار این خبر بود که رسانه‌های جریان سعودی از جمله شبکه العربیه به نقل از منابع خود مدعی شدند که این پایگاه در اختیار نیروهای حزب‌الله عراق و سازمان بدر قرار دارد.

«علی الحسینی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی در محور شمال تأکید کرد که «بر خلاف آنچه رسانه‌های مغرض می‌گویند، هیچ کشته‌ای از نیروهای مستشاری یا سپاه پاسداران [انقلاب اسلامی ایران] وجود ندارد».

الحسینی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که «نمی‌توانیم، گروه معینی را متهم کنیم. خواستار [تشکیل] کمیسیون ویژه از سوی عملیات مشترک هستیم تا حادثه را از نزدیک مشاهده کرده و ملاحظات خود را اعلام کند».

وی ادامه داد: «پیش از گزارش این کمیسیون نمی‌توانیم هیچ کس را متهم به بمباران پایگاه الحشد الشعبی در آمرلی کنیم».

این فرمانده عراقی تصریح کرد: «الحشد دشمنان زیادی دارد، از جمله داعش، آمریکایی‌ها و کشورهای که الحشد طرح‌های آنان علیه عراق را ناکام گذاشت».

الحسینی به اشاره به اینکه در جریان این حملات، دو نفر به صورت سطحی، زخمی شدند، حضور هر گونه مستشار ایرانی در داخل این پایگاه را تکذیب کرد.

وی همچنین این سؤال را مطرح کرد که «در یک شهرستان کوچک مانند طوزخورماتو، مستشار ایرانی در یک اردوگاه اداری چه می‌کند؟».

پس از این حادثه، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دستور داد که فورا تحقیقات درباره عامل این حمله آغاز شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.