امیر سحرخیز گفت: در تولیدات تلویزیونی، مرکز پویانمایی صبا به واقع بزرگ ترین سفارش دهنده انیمیشن کشور آن هم در حجم انبوه است و باید از آن حمایت کرد؛ اتفاقی که شاید در چند سال اخیر از سوی تلویزیون مورد غفلت قرار گرفته است.

صبا بزرگ ترین سفارش دهنده انیمیشن کشور/ در تلویزیون، شاهد بی‌مهری و غفلت بودیم

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، امیر سحرخیز با بیان این مطلب افزود: این مرکز نقشی کلیدی در بخش رونق اقتصاد انیمیشن ایران دارد. چرا که انیمیشن یک کالای فرهنگی و هنری است و حمایت از آن می تواند بسیار کارآفرین و درآمدزا باشد.

وی گفت: وضع موجود انیمیشن کشور را می توان در سه حالت انیمیشن کوتاه، سینمایی و انیمیشن تلویزیونی بررسی کرد. بخش کوتاه به سبب سابقه بیشتر و حمایت های مالی، وضع خوبی داشته و دارد. بخش سینمایی حرکت خوبی آغاز کرده و اندک اندک جای خود را پیدا می کند. اما در بخش تلویزیون، شاهد بی مهری و غفلتی در سال های گذشته بودیم که خوشبختانه در ۲ سال اخیر بخش انیمیشن تلویزیونی هم رشد و تحولاتی مثبت را تجربه کرده است.

نگاهی به رویکرد مدیریت جدید در مرکز پویانمایی صبا

سحرخیز عامل اصلی این تحول را رویکرد مدیریت جدید مرکز پویانمایی صبا دانست و تصریح کرد: به عنوان یک انیماتور نقدهایی به وضع انیمیشن کشور دارم اما انصاف حکم می کند که نقاط قوت و امیدبخش هم دیده شود. مرکز صبا با افزایش کمّی سریال های ۱۳ قسمتی پویانمایی به ۱۰۰ قسمتی، نه تنها کیفیت ساخت برنامه ها را بالاتر برده بلکه سطح امنیت شغلی شرکت ها و فعالان بخش انیمیشن کشور را هم ارتقا داده است.

رییس هیات مدیره صنف انیمیشن ایران ادامه داد: این استمرا تولید و افزایش تعداد سریال های پویانمایی به بِرندسازی چهره های کارتونی منجر می شود که داشتن بِرند، یکی از نقاط هدف و چشم انداز موفقیت شرکت های تولید انیمیشن است.

 

تسویه تعهدات مالی

این فیلم ساز به کمرنگ شدن چالش های مالی شرکت های طرف قرارداد با مرکز پویانمایی صبا اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته، تاخیر در پرداخت ها و تعهدات مالی از سوی مرکز صبا، باعث دلسردی تهیه کنندگان و انتقاد فعالان بخش انیمیشن شده بود اما خوشبختانه در رویکرد جدید، نه تنها مرکز صبا تمام تعهدات سال های گذشته را تسویه کرده بلکه تولید بیشتری را به شرکت های پویانمایی سفارش داده است. این رویکرد علاوه بر خشنودی تهیه کنندگان و ایجاد شغل بیشتر، رونق تولید انیمیشن را هم در پی خواهد داشت.

سحرخیز با بیان حمایت صنف انیمشین از حرکت رو به رشد مرکز صبا گفت: با این رشد سفارش ها، در ۲ سال آینده با کمبود نیروی متخصص در حوزه انیمیشن روبرو می شویم لذا ضروری است تا دانشگاه ها و موسسات آموزشی نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش پویانمایی تلاش بیشتری داشته باشند.

 

افزایش ۳۰ درصدی

وی افزود: پیش بینی می کنم سال آتی تولیدات پویانمایی کشور افزایشی ۳۰ درصدی را شاهد باشد و قاب تصویر شبکه های مختلف رسانه ملی نیز سهم قابل توجهی از آنتن پخش خود را به تولیدات پویانمایی داخلی اختصاص دهند.

رییس هیات مدیره صنف انیمیشن ایران در پایان به برگزاری جشنواره های استانی پویانمایی اشاره کرد و گفت: استعدادهای زیادی در استان ها وجود دارد که برگزاری جشنواره های پویانمایی استانی باعث کشف این استعدادها می شود. همچنین قصه ها و داستان های بسیاری در میان اقوام و مردم استان های مختلف کشور وجود دارد که ظرفیت بالایی برای سناریونویسی، بومی سازی انیمیشن ها و برندسازی چهره های کارتونی دارند.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.