یک مجسمه‌ساز گفت: می‌توان مجسمه «رستم» را به عنوان بزرگ‌ترین مجسمه ایران که در ورودی شهربازی الماس‌شهر در منطقه گردشگری سپاد مشهد قرار گرفته است، معرفی کرد.

رونمایی از بزرگترین مجسمه «رستم» ایران

به گزارش قدس آنلاین، محسن سراجی  در خصوص ساخت مجسمه رستم اظهار کرد: مجسمه «رستم» با مشارکت بخش خصوصی به عنوان بزرگترین مجسمه ایران در شهربازی الماس‌شهر ساخته شده است.

وی افزود: پروسه ساخت این مجسمه بیش از ۶ ماه طول کشید و در طول این شش ماه بیش از ۷۵ هزارساعت کار تخصصی توسط تیم ۴۰ نفره برای ساخت این مجسمه تلاش کردند.
این مجسمه‌ساز خاطرنشان کرد: پروسه ساخت مجسمه در قالب تیم‌های ساخت ماکت و طراحی، تیم مهندسی و تیم هنری برنامه‌ریزی شده است و مهم‌ترین دلایل موفقیت این پروژه، اعتقاد تمام اعضا به کار تیمی و همچنین اطمینان سرمایه‌گذار پروژه به تیم مشاور پروژه است.
سراجی همچنین از کلیدی‌ترین همکاران خود در ساخت این پروژه نیز یاد کرد: مهرزاد راستگو به عنوان آرتیست سازنده پروژه، علی نعمتی به عنوان مدیرپروژه و خانم‌ها اعزازی پور، زحمتی و سلامت به عنوان تیم طراحی پروژه زحمات شبانه‌روزی در این خصوص متحمل شدند.
وی در خصوص دلایل انتخاب رستم به عنوان سوژه اصلی این مجسمه عنوان کرد: پروسه مطالعات بازآفرینی شهربازی از آبان ماه سال گذشته توسط تیم آفرینش و توسعه فضاهای هنری سراج شروع شد، همکاران ما پس از مطالعه عملکرد بهترین شهربازی‌های جهان و بررسی شهربازی‌های کشور به این جمع‌بندی رسیدند که خلق یا معرفی یک «ابر قهرمان» برای شهربازی در کنار کاراکترهای اختصاصی که در این خصوص خلق شده‌اند می‌تواند به عنوان خط اصلی طراحی در کنار کلمات کلیدی که بر این مبنا طراحی شده است قرارگیرد.
سراجی ادامه داد: از این رو پس از آسیب شناسی شهربازی‌های کشور، بزرگترین نقطعه ضعف شهربازی‌های کشور نداشتن هویت ملی و تبعیت از مدل‌های غربی و چینی ارزیابی کردیم و با توجه به موقعیت شهربازی در مشهد و اهمیت پرداختن به موضوع شاهنامه و حضور ابر قهرمانی به نام رستم آن را به عنوان محور طراحی در نظر گرفتیم.
وی بیان کرد: رستم قهرمان افسانه‌ای شاهنامه فردوسی به عنوان ابرقهرمان شهربازی الماس‌شهر به کودکان راه‌های یادگیری سه ویژگی هوشمندی، قدرتمندی و آینده‌نگری را به همراه روش مقابله با خصوصیت «ترس» را نشان می‌دهد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.