معاون استاندار خراسان رضوی گفت:برندهای ایرانی جایگاه خوبی در بازارهای هدف صادراتی دارند.

صادرات پادزهر رکود تورمی/ جایگاه برندهای ایرانی در بازارهای صادراتی

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی  با بیان اینکه در دنیای امروز، هویت نام تجاری در مقام یک سرمایه‌گذاری مهم برای بنگاه اقتصادی ارزش آفرینی می‌کند، گفت: از نظر مصرف کننده نام تجاری معرف و پایه و اساس یک انتخاب مطمئن است از این رو توانمندسازی و تقویت نام و نشان تجاری با ایجاد وفاداری در مصرف‌کننده مزیت رقابتی برای بنگاه اقتصادی به وجود می‌آورد.

او تصریح کرد: برندهای خوبی در استان شکل گرفته که توانسته با جلب اعتماد مشتری علاوه بر رقابت با کالای خارجی در بازارهای داخلی؛ در بازارهای صادراتی نیز موفق عمل کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای صادرات درازمدت باید برندسازی رخ دهد، گفت: برای حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات باید به سمت برندسازی و ایجاد نام و نشان معتبر حرکت کنیم، زیرا که در دنیای امروز تولید بدون نگاه به مصرف کننده و بازار جهانی پایدار نخواهد بود و تولیدکننده باید به سمت بین‌المللی شدن و جهانی شدن حرکت کند.

رسولیان افزود: دو نوع گروه کالا از استان صادر می‌شود، گروه نخست کالای‌های دارای مزیت رقابتی جدی هستند و در سطح جهانی عرضه می‌شوند مانند زعفران، پسته، گیاهان دارویی و سایر کالاهایی که دارای برند ارزشمند و مزیت رقابتی جهانی هستند، اما گروه دوم کالاهایی هستند که مزیت منطقه‌ای دارند و به واسطه نزدیکی با برخی کشورها و هزینه حمل و نقل کمتر توانسته‌اند وارد گود رقابتی شوند.

او با اشاره به بازارهای که برندهای ایرانی را به خوبی می‌شناسند تصریح کرد: برندهای ایرانی در کالاهایی مانند صنایع غذایی، پوشاک، زعفران، منسوجات و صنایع دستی جایگاه خوبی در بازارهای هدف صادراتی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برندسازی نیازمند برنامه‌ریزی، تامین هزینه و حمایت‌هایی جدی است و این حمایت‌ها با تعامل دولت و بخش خصوصی می‌تواند شکل بگیرد، گفت: نگاه تولیدکنندگان باید در جهت حفظ منافع مشتری و ایجاد ارزش برای او باشد، چون این موضوع در برندسازی بسیار موثر است از طرفی دولت با کاهش هزینه‌های تولید و ایجاد مشوق‌های موثر می‌تواند در حمایت از برندها نقش ایفا کند.

رسولیان نقش آموزش در ثبت برندهای استان را امری ضروری عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برگزاری همایش نشان تجاری توسط انجمن مدیران صنایع باعث ارتقای سطح آگاهی بنگاه‌های اقتصادی در زمینه ثبت برندها شد و همین تلاش‌های مثمرثمر این انجمن باعث شد تا مسئولیت کمیته استانی برند از سوی استانداری خراسان رضوی به این انجمن داده شود تا بیشتر شاهد رشد و بالندگی بنگاه‌های اقتصادی باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.