مازندران- مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: بدنبال بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار مازندران، عملیات اجرایی محور تنکابن - الموت - قزوین که به دلیل نداشتن طرح زیست محیطی متوقف شده بود، بزودی تعیین تکلیف و با رفع موانع پیش رو اجرای آن شتاب بیشتری می گیرد.

پروژه محور تنکابن - الموت - قزوین جان می گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل راه و شهرسازی مازندران، سید محمد نظری با اشاره به اجرای طرح راهسازی محور تنکابن - الموت - قزوین در مسیر ییلاقی و کوهستانی سه هزار، اظهار کرد: به دلیل شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه، پنج ماه از سال فعالیت راهسازی با کندی پیش می رود.

وی رانشی بودن زمین منطقه سه هزار و سنگی بودن و نیاز به ایجاد ترانشه های سنگی را از مهمترین مشکلات اجرای راهسازی در این منطقه برشمرد و افزود: این محور پنجمین محور ارتباطی مازندران با پایتخت کشور محسوب شده که در صورت تکمیل عملیات راهسازی، زمان سفر از مازندران به تهران یک ساعت کاهش می یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اضافه کرد: این محور جاده درجه یک منطقه محسوب شده که با بهره برداری از آن علاوه بر کاهش یک ساعته سفر گردشگران به استان، ساکنان ۷۴ روستای منطقه سه هزار با رونق اقتصادی مواجه خواهند شد.

نظری با ابراز رضایت از ارائه خدمات عمومی به روستاییان منطقه سه هزار گفت: کشاورزی منطقه در بخش باغداری و دامپروری نیز با راه اندازی محور تنکابن به الموت قزوین رونق بیشتری می گیرد.

وی تصریح کرد: این محور به طول ۱۶۴ کیلومتر در ۶ فاز ساخته می‌ شود و در حال حاضر ۲ دستگاه تونل به طول ۸ کیلومتر تکمیل شده و ۴ دستگاه تونل دیگر هم در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: برای حفاظت از حیات وحش ۵ دستگاه گالری برای عبور حیوانات در کیلومتر ۴۴ تا ۵۳ در منطقه قزوین احداث شده و همچنین قرار است ۲ ایستگاه پایش تصویری هم در طول مسیر احداث شود.

نظری ابراز کرد: هم اکنون از ۳۵ کیلومتر ابلاغی این جاده در مازندران ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴ کیلومتر بر اساس نقشه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی هم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.