رئیس تیم پیوند کبد و پانکراس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: در حال حاضر در این دانشگاه، صف انتظار گیرنده‌ پیوند کبد وجود ندارد.

بیماران نیازمند به پیوند کبد در صف انتظار نمی مانند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن علی‌اکبریان افزود: به لطف نگاه انسان‌دوستانه شهروندان، تعداد اهداء کنندگان با گیرندگان برابر شده و حتی تعدادی کبد اهدا شده به مراکز درمانی شیراز ارسال می شود تا بیماران دیگری  از مرگ نجات پیدا کنند.

او با بیان اینکه بیماران مرگ مغزی هر سه استان خراسان برای پیوند کبد به مرکز پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتقال داده می شوند، افزود:‌ پیوند کبد در سال‌های گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است به طوری که از سال ۹۲ تاکنون ۳۰۰ عمل پیوند کبد در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه انجام شد.

رئیس تیم پیوند کبد و پانکراس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با روند رشد صعودی در زمینه پیوند کبد، این تعداد در سال گذشته به ۶۸ مورد افزایش یافت و امسال هم تاکنون ۳۰ مورد پیوند کبد با موفقیت در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه انجام شده است.

دکتر علی اکبریان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه پیوند کبد پس از مرکز ابن سینا شیراز و امام خمینی(ره) تهران رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: پیوند کبد در بزرگسالان چندین سال است که انجام می‌شود؛ ولی درصدد هستیم که پیوند کبد اطفال را هم راه‌اندازی کنیم که این امر زیرساخت‌ها و امکانات ویژه‌ای می‌خواهد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.