مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برنامه‌ریزی در راستای افزایش تعداد تشکل‌های دانش‌آموزی خراسان رضوی خبر داد.

تعداد تشکل‌های دانش‌آموزی فعال در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده ظهر امروز در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی خراسان رضوی اظهار داشت: برای تحقق اهداف موارد مهمی همچون تعلیم و تربیت تمام ساحتی، بیانیه گام دوم انقلاب و بسیاری از فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی در مدارس باید تغییر نگاه در جامعه، مربیان و دانش‌آموزان اتفاق افتد تا در این زمینه به نتایج خوبی برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: شرکت ۸۰۰ هزار نفر رشته در مسابقات پرورشی و فرهنگی استان و همچنین حضور بیش از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در نهضت حفظ جزء سی قرآن کریم نشان از علاقه و توجه دانش‌آموزان به این فعالیت‌ها دارد و وجود این نوع مسابقات، جشنواره‌ها و المپیادها در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذار است.

خدابنده خاطرنشان کرد: براساس سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی نخستین و مهمترین رسالت آموزش و پرورش کشور است و برای اینکه این اتفاق بیفتد مدرسه باید به یک نهاد تربیتی فرهنگی تبدیل شود و برگزاری انواع مسابقات و جشنواره‌های قرآنی، فرهنگی، ورزشی و علمی در راستای تعلیم و تربیت تمام ساحتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر هر دانش‌آموز در یکی از تشکل‌های مدرسه عضویت یابد و فقط یک نقش را در مدرسه برعهده گیرد اجتماعی شدن، مسئولیت‌پذیری و جمع‌گرایی را آموزش می‌بیند و دانش‌آموزانی که در این تشکل‌ها فعالیت دارند در آینده در اجتماع پیشرو خواهند بود و این به‌خاطر نقش و مسئولیتی است که در هنگام تحصیل در مدارس برعهده داشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: مدرسه تنها عنصر تاثیرگذار بر جامعه نیست و نهادها و اقشار مختلف باید در کنار همدیگر در جهت ساخت یک جامعه اسلامی ایرانی به دستگاه تعلیم و تربیت کمک کنند و همکاری و همگامی همه جامعه در جهت تربیت صحیح و اصولی دانش‌آموزان حائز اهمیت است.

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: پیشنهادات و راهکارهایی که توسط نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی مطرح می‌شود چون از درون مدرسه می‌آید بسیار واقعی، کاربردی، جالب و قابل تامل است.

وی عنوان کرد: نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی با داشتن تعامل و ارتباطات خوب و قوی می‌توانند بسیاری از طرح‌ها و امور را در مدارس عملیاتی کنند و این مهم در سایه روابط خوب امکان‌پذیر می‌شود. تشکل یاری‌گران زندگی تشکل جدیدی است که به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته و برای سال تحصیلی آینده به جمع تشکل‌های دانش‌آموزی مدارس اضافه می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.