یک گروه جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی اقدام به هک اطلاعات کاربران گوگل، فیس‌بوک و اپل از طریق گوشی‌های هوشمند کرده است.

نقش گروه جاسوسی رژیم صهیونیستی در هک اطلاعات کاربران گوشی‌های هوشمند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از استفاده از نرم‌افزارهای گروه جاسوسی «ان اس او» رژیم صهیونیستی برای هک پیام‌رسان واتساپ و جاسوسی از دارندگان گوشی‌های اندروید و آی او اس است.

بنا به نوشته فایننشال تایمز، نرم افزارهای ساخت گروه «ان اس او» می‌توانند به اطلاعات کاربران سرورهای اپل، گوگل، فیس بوک، آمازون و ماکروسافت دسترسی یابند. در حالیکه این گروه وابسته به رژیم صهیونیستی هرگونه جاسوسی یا هک اطلاعاتی را تکذیب کرده، اما هیچگاه دسترسی به چنین فناوری‌هایی را رد نکرده است.

گوشی‌های هوشمندی که هک شده اند برای نرم افزارهای گروه ان اس او کلید تائیدی را برای دسترسی به سرویس‌های گوگل درایو و فیس بوک مسنجر فراهم می‌آورند. با کمک این تکنولوژی نرم افزارهای این گروه می‌توانند برنامه تائید دو مرحله‌ای و پیام اعلان ایمیل را دور بزنند. به این ترتیب کاربران از این اقدامات جاسوسی مطلع نخواهند شد.

مقامات شرکت آمازون و فیس بوک پیشتر اعلام کردند تحقیقاتی را به منظور پی بردن به حقیقت موضوع آغاز می‌کنند و تقویت اقدامات امنیتی در صورت لزوم در پیش گرفته می‌شود. بنا به گزارش شرکت رسانه‌ای فوربز در ماه می‌ اعلام شد که پیام رسان واتساپ هدف حملات جاسوسی گروه ان اس او قرار گرفته است.

پیشتر نیز برخی پژوهشگران گزارش دادند پیش از قتل هولناک جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود که در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید، از نرم افزاری اسرائیلی برای جاسوسی از نزدیکان و بستگانش استفاده شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.