قزوین_ مدیرمل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: در حال حاضر، ۱۳۵ سمن در استان فعال است و از این مجموع، ۱۰ سمن در حوزه بانوان فعالیت می کند.

۱۳۵ سمن در قزوین فعال است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صدیقه ربیعی روز شنبه در نشست خبری با جمعی از رسانه های استان که در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سیاست هایی در حوزه بانوان پیش بینی و به شهرستان ها ابلاغ شده است و اهداف اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری شامل چهار هدف از جمله تقویت و تحکیم بنیان خانواده و ارتقای سطح سلامت آن، توسعه مشارکت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زنان، راهبری و هدایت و پایش عملکرد مشاوران امور بانوان فرمانداری ها در سطح شهرستان ها و ارتقای سطح سواد و دانش بانوان و خانواده بوده است.

وی افزود: برای هر هدف برنامه ریزی از جمله ۸ برنامه پیش بینی شده که همکاری اجرایی سازی شاخص سازی اجرای عدالت جنسیتی و شاخص های خانواده بوده است که آموزش و پژوهش با نگاه عدالت جنسیتی جزو محورهای آن بوده است که دسترسی و آموزش و برخورداری از تحصیلات تکمیلی در آن تعریف شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: سلامت و تندرستی، حقوق و امنیت، جمعیت و خانواده، کار و اقتصاد، حمایت های اجتماعی و مشارکت سیاسی و تصمیم سازی فرهنگ و اجتماع از جمله شاخص های عدالت جنسیتی است.

ربیعی اضافه کرد: هماهنگی و اجرای برنامه های ارتقای سلامت و نشاط زنان و خانواده، هماهنگی و نظارت بر بهبود و ارتقای وضعیت حقوق کودکان، تدوین پژوهش ها و تحقیقات کاربردی از جمله سایر برنامه ها است که هماهنگ سازی تسهیل گری و اجرای طرح های مرتباط با اشتغال زنان کار آفرین و تقویت و توسعه سمن های فعال در حوزه زنان و خانواده نیز در این زمینه دنبال می شود.

وی مطرح کرد: نظارت بر فعالیت های ادارات شهرستان ها در زمینه عفاف و حجاب، هماهنگی و برگزاری مراسم های بزرگداشت هفته عفاف و حجاب، برگزاری نشست های شهرستانی با برگزاری یک نشست در هر شهرستان، تشکیل اتاق فکر حول محور اشتغال و کارآفرینی، تشکیل اتاق فکر حول محور فرهنگی و اجتماعی و تشکیل اتاق فکر حول محور سلامت از جمله فعالیت های تعریف شده برای بانوان حوزه فرمانداری ها است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: ارتقای سطح بانوان و ریشه کنی بی سوادی در سطح شهرستان ها و برگزاری نشست های مختلف در این زمینه نیز تعریف شده است.

ربیعی عنوان کرد: اقدامات موثر در راستای افزایش نرخ ازدواج و کاهش نرخ طلاق با رویکرد توانمندسازی زنان در حوزه های مختلف از جمله موضوع معیشت و خانواده، اقدامات موثر در افزایش ازدواج، احصاء گزارش اقدامات پیش گیرانه توسط خانه های بهداشت روستایی و خانه های سلامت محله در راستای ارتقای سلامت خانواده،
احصاء اقدامات دستگاه های مسئول از قبیل شبکه بهداشت، دادگستری، ورزش و جوانان و بهزیستی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل خودکشی طلاق اعتیاد و سایر مسائل اجتماعی نیز دنبال می شود.

وی یادآور شد: احصاء اقدامات دستگاه های اجرایی و حمایتی از قبیل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی و تشکیل جلساتی با مسولان دستگاه ها هماهنگی برای بزرگداشت مناسبت های ویژه خانواده ها، برگزاری جلسه کنوانسیون کودک، ایجاد حداقل مرکز دائمی مراکز زنان، تقویت و توسعه سمن های فعال در حوزه زنان از جمله دیگر برنامه های اجرایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.