قزوین_ مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین از برگزاری ۶۰ جشن مردمی در سطح استان در راستای اجرای طرح زیرسایه خورشید خبر داد.

۶۰ جشن مردمی در سطح استان برگزار شد

ساسان کرمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به طرح زیرسایه خورشید اظهار داشت: این طرح به عنوان بزرگ‌ترین فعالیت فرهنگی مردمی در کشور است که در سالجاری دوازدهمین دوره آن برگزار شد.

وی با اشاره به مهم ترین شاخصه های زیرسایه خورشید افزود: حضور در مناطق مختلف با شکل گیری همبستگی اجتماعی قومیت های مختلف از جمله شاخصه های این طرح است.

 مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: در قالب اجرای طرح زیر سایه خورشید، برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار شده است که از جمله این برنامه ها می توان به  اجرای ۲۶۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان قزوین اشاره کرد.

کرمی، برگزاری جشن بزرگ ۴۰۰۰ نفری دختران نورا همزمان با ولادت حضرت معصومه (س)، حضور در ۵۰  نقطه جغرافیایی، حضور در ۳۱ روستا مناطق محروم و برگزاری ۶۰ جشن مردمی در سطح استان (مساجد،حسینیه ها، پارک ها و غیره) را از جمله برنامه های زیرسایه خورشید در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این برنامه ها، دیدار با ۸۴ خانواده شهید،مدافع حرم،جانباز (بصورت جمعی و انفرادی)، توزیع ۳۵۰۰۰ بسته تبرکی (نبات ، نمک ،گلاب ، کتاب و..)، آزاد سازی ۳۶ زندانی قزوین و اجرای ۸ روز مرخصی برای زندانیان قزوین صورت گرفته است.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین تصریح کرد: ۵ روز مرخصی برای سربازان، زندان مرکزی قزوین اجرا و اهدای ۱۰ کمک هزینه مشهد (خانواده شهید،بهزیستی و..)، توزیع ۷۰۰ اطعام رضوی (وعده غذایی و میان وعده)، سرکشی از ۳۰ بیمار در سطح قزوین، ارائه خدمات پزشکی(کنترل قند خون۳۰۰ مورد ،کنترل فشار خون ۴۰۰۰ مورد و ارائه مشاوره رایگان ۱۵۰ مورد و ارجاع به مراکز تخصصی ۲۰ مورد، تامین دارو ۱۰ مورد) با همکاری با ۴۰ دستگاه،نهاد از سایر برنامه های برگزار شده در راستای اجرای طرح زیر سایه خورشید در استان است.

کرمی یادآور شد: در طول سال نیز برنامه های فرهنگی مختلف از سوی شبکه جوانان رضوی استان برگزار می شود و نوجوانان و جوانان در این برنامه ها شرکت می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.