اینهایی که می بینید دخترانی هستند که نرم افزارهای زشت و بی رحمی به نام فقر، محرومیت و بی توجهی (مسئولین، مردم و همه ما) پیرشان کرده است و زودتر از آنکه فکرش را بکنند چهره شان پیرِ پیرِ پیر می شود.

تصاویر چالش عکس پیری دخترها در بیست و چند سالگی!

قدس آنلاین: حسین معمری با انتشار تصاویری از دختران منطقه محروم زیلایی از توابع مارگون شهر یاسوج در صفحه شخصی اینستاگرام نوشته بود: در دختران همه شبیه همند؛ کوچک و بزرگ ، پیر و جوان. اینجا در منطقه محروم زیلایی از توابع مارگون شهر یاسوج، زندگی زنان و دختران بر یک مدار تکرار می چرخد. بر مدار کار. کار اینجا برای زنان و دختران، قبل از طلوع افتاب شروع می شود و تا تاریکی هوا ادامه پیدا می کند؛قصه کار برای تک تک این دختران، از چوپانی و جمع کردن هیزم و بنه چینی به رفت و روب خانه و پختن غذا می رسد و رسیدگی به بچه ها. بار مسیولیتی که از روزهای کودکی شروع می شود و تا روزهای بزرگسالی ادامه پیدا می کند. قصه دختران زیلایی،قصه رنج و محرومیتی مداوم است. محرومیتی ناشی از فقط اقتصادی که وقتی با سوء تغذیه همراه می شود، رد پایش را روی چهره تک تک آنها می گذارد.آنوقت مارال ٢٣ ساله شبیه زنهای سی و چند ساله می شود و چهره فرشته ٢٦ساله ، به ٤٥ساله ها می ماند. اینجا همه شبیه همند؛به چشم هایشان که دقیق شوید، یک حرف را می زنند، دست هایشان یک قصه را روایت می کند؛محرومیت اینجا هر روز بر چهره زنان و دختران سیلی می زند.

و اما این تصاویر بعد از چند سال با راه افتادن چالش عکس پیری دوباره سوژه کاربران شبکه های اجتماعی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • arc ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    اینان همان مستضعفین و پا برهنگان و کوخ نشینانی هستند که قرار بود با کاخ نشینان و طاغوتیان جایشان عوض شود...ای دریغ و افسوس که وسط کار کاخ نشینان بی اصل و ریشه جدید سر و کله شان مثل علف هرز پیدا شد... از سلاطین پوشک و قیر و ... و اختلاسگران دهه هفتادی بانک ها و مرجان شیخ الاسلامی ها و ... بگیرید تا پلشت زادگان انگل صفت که از دست در جیب مردم کردن سیری پذیر نیستند و نمی دانند پولهایشان را چطور خرج کنند... در پالادیوم تهران یا لباس ها و ماشین های لوکس یا مجالس و محافل و ریخت و پاش های میلیاردیشان برای فخر فروشی به مردمی که خونشان را می مکند...و به راحتی ویزای چندین کشور ایضا گرین کارت آمریکا در جیبشان خودنمایی می کند تا آنطرف آب در اینستاگرامشان باز هم به فکر!!! ایران و ایرانی باشند و با برهنگی و فحشا و پارتی های آنچنانی از اسلام دفاع کنند!!! و در آخر مثل آن حرامزاده که پدرش در ظاهر سفیر!!! بوده و الان تخم پلشتش را انکارش میکند بگوید "کسی که نمی تواند پول در بیاورد برود بمیرد"...و این مستضعفین و خانواده هایشان چون وظیفه شان فقط این بود که انقلاب را به ثمر برساندند و به عناوین مختلف برایش خون دهند تا پلشت زادگان از راه برسند و بر سر سفره انقلاب جا خوش کنند ، از سوء تغذیه و کار به شدت خشن و سخت به این روزگار رسیدند...