ترافیک انتشار گزارش‌ها طی دو روز آتی به عنوان آخرین روزهای مجاز برای انتشار گزارش‌های سه ماهه منتهی به خرداد در حالی به اوج خود خواهد رسید.

بورسی‌ها گُل کاشتند/افزایش سودآوری شرکت‌های صادرات‌محور

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین، روند انتشار گزارش‌های سه ماهه در روز جاری سریع‌تر شده است. ترافیک انتشار گزارش‌ها طی دو روز آتی به عنوان آخرین روزهای مجاز برای انتشار گزارش‌های سه ماهه منتهی به خرداد به اوج خود خواهد رسید؛ این گزارش‌ها خبر از افزایش سودآوری شرکت‌های سهامی به ویژه شرکت‌های صادرات‌محور می‌دهد.

از گزارش‌های جالب توجه که دیروز منتشر شد می‌توان گزارش عملکرد سه ماهه پتروشیمی فن آوران اشاره کرد. «شفن» در دوره ۳ ماهه منتهی به ۹۸/۰۳/۳۱ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۵,۹۶۷ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۴درصد رشد داشته که عمدتا بخاطر افزایش ۱۱۴درصد فروش و نیز شناسایی ۲,۲۵۱ میلیارد ریال سایر درآمدهای عملیاتی است.

«شبندر» نیز با سرمایه ۱۳۸۰ میلیارد تومان گزارش ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ را منتشر کرد و مطابق با آن مبلغ ۱۷۸۵ میلیارد تومان سود عملیاتی و ۱۴۵۳ میلیارد تومان سود خالص (۱۰۵۳ ریال به ازای هر سهم) شناسایی کرده است که نسبت به سود خالص دوره مشابه قبل (۴۶۸ ریال به ازای هر سهم)، ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این «کرماشا» در گزارش ۳ ماهه با جهش در سود آوری به تحقق سود بسیار خوب ۷۲۵ ریالی رسیده که ۳۶۵درصد از مدت مشابه بیشتر است. پتروشیمی کرمانشاه با فروش ۳۸۴۱ میلیارد ریالی سود عملیاتی ۲۴۱۱ میلیارد ریالی و سود خالص ۲۳۶۲ میلیارد ریالی تحقق سود بسیار خوبی را داشته است.

پتروشیمی پردیس نیز در ۹ ماهه طی یک عملکرد بسیار خوب ۳۴۳۹ ریال به ازای هر سهم محقق کرده است. سود این شرکت در مدت مشابه سال قبل ۷۸۰ ریال بود. رشد بیش از ۴۳۰ درصدی سود «شپدیس» به نسبت سال گذشته بسیار جذاب است. سود عملیاتی ۳ ماهه پتروشیمی پردیس ۴۰۱۶ میلیارد ریال بوده و ۳ ماهه ۳۹۴۶ میلیارد ریال سود خالص بوده است. در ۳ ماهه دوم سود عملیاتی ۲ برابر ۳ ماهه بوده و به ۸۸۹۶ میلیارد ریال سود عملیاتی رسید. در ۹ ماهه سود عملیاتی ۲۰۹۰۴ میلیارد ریال بوده است.

پتروشیمی فارابی اما در دوره ۳ ماهه منتهی به ۹۸/۰۳/۳۱ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم (۷) ریال زیان محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳درصد کاهش زیان داشته که عمدتا بخاطر افزایش ۱۲۳درصد فروش است. «شفارا» براساس عملکرد ۳ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ مبلغ (۱۷,۵۶۱) میلیون ریال زیان خالص محقق کرده است.

سیمان قائن در ۳ماهه با سرمایه جدید ۴۴۳ ریال به ازای هرسهم محقق کرده است که هم عملیاتی و هم غیرعملیاتی مناسب بوده . سهم در ۳ماهه با فروش ۲۲۰ میلیارد ریالی و سود عملیاتی ۶۲ میلیارد ریالی و سود خالص ۱۱۰ میلیارد ریالی اعداد خوبی را داشته که البته ۷۲ میلیارد ریال سود غیرعملیاتی نیز این میان بوده است.

در میان فرابورسی‌ها می‌توان به گزارش عملکرد سه ماهه شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران اشاره کرد. «سمگا» در دوره ۳ ماهه منتهی به ۹۸/۰۳/۳۱ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۳ ریال سود محقق کرده است این در حالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم (۵) ریال زیان محقق کرده بود. افزایش ۱,۷۰۴ درصدی سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها از عمده دلایل شناسایی سود «سمگا» نسبت به مدت مشابه سال قبل است. این شرکت براساس عملکرد ۳ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ مبلغ ۹,۱۷۶ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

از دیگر اطلاعیه‌های جالب توجه می‌توان به صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۶ ماهه شرکت ویتانا اشاره کرد. طبق این گزارش «غویتا» در ۶ ماهه ابتدایی سال مالی جاری شرکت توانسته است رشد ۱۰۶ درصدی داشته باشد. در حالی سود هر سهم «غویتا» در ۶ ماهه ابتدایی به ۴۰۰ ریال رسیده است که این عدد برای دوره مشابه در سال گذشته ۱۹۴ ریال بوده است.

گزارش عملکرد سه ماهه شرکت عطرین نخ قم از دیگر گزارش‌های منتشر شده در روز گذشته بود. «نطرین» که سال گذشته در سه ماهه ابتدایی برای هر سهم ۱۷۹ ریال سود ساخته بود امسال توانست رشد ۱۶۵ درصدی در سودآوری داشته باشد. به این ترتیب این نماد که از ابتدای سال جاری بیش از ۳۰ درصد بازدهی داشته است در سه ماه گذشته به ازای هر سهم موفق به ساخت سود ۴۷۴ ریالی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.