رئیس اتحادیه چوب فروشان مشهد: اگر کارخانجات داخلی بتوانند به موقع محصولاتشان را روانه بازار کنند و بازار را از جنس ایرانی سیراب کنند از آن جایی که قیمت جنس ایرانی نسبت به جنس مشابه خارجی اش ارزان تر است مطمئنا هیچ کس به سمت جنس خارجی نمی رود و طبیعتا ماهم نیازی به واردات نداریم.

 ام دی اف در اتاق خواب استفاده نکنید

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: ام دی اف یا همان یک ماده بسیار رایج در صنعت مبلمان، سرویس خواب، کابینت سازی و هر چیز دیگری است که با چوب سر و کار دارند. بسیاری از خریدارن و حتی فروشندگان با این واژه آشنا هستند ولی آیا می دانید بازار این ماده کاربردی این روزها چه وضعتی دارد؟ در همین خصوص محمدجواد صبوری رئیس چوب فروشان و اتحادیه ام دی اف کاران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حال حاضر این کالا گفت: در ابتدای امسال شاهد یک رکود قیمتی قابل توجهی دربازار ام دی اف بودیم که متاسفانه با افزایش قیمت دلار بار دیگر قیمت ها به زمان مشابه اش در سال گذشته باز گذشت و حتی در این مدت افزایش چشم گیری نسبت به قبل داشته است. که البته این افزایش قیمتی بیشتر در بخش واردات ورق های خام خارجی بوده است. که در حال حاضر هر ورق ام دی اف در بازار به قیمت ۴۸۰ هزار تومان رسیده است که همین قضیه باعث شده که با وجود وضعیت اقتصادی آشفته ای که این روزها درگیر آن هستیم مشتریان قدرت خریدشان کاهش پیدا کند و به همین دلیل برخی از از همکاران من با افت فروش مواجه شوند و حتی تعدادی از هم صنفان ما مجبور شوند که پروانه کسبشان را ابطال کنند و کارگاه ها و مغازه هایشان را تعطیل کنند. در واقع با این وضعیت ما امسال با حدود ۱۲ درصد ابطال پروانه ساخت مواجه بودیم.

صبوری ادامه داد: مواردی چون افزایش قیمت تمام شده تولید در کارخانه ها مربوط به افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد کارگر، مصرف انرژی و نرخ بیمه است که در مجموع باعث شده هزینه تولید لوازم چوبی افزایش پیدا کند. و با وجود افت قیمتی دلار در این چند روز اخیر کارخانه ها تمایلی با پایین آوردن قیمت ام دی اف ندارند که اگر این اتفاق بیفتد می شود تعادلی در بازار خرید و فروش ایجاد کرد. اگر کارخانجات داخلی بتوانند به موقع محصولاتشان را روانه بازار کنند و بازار را از جنس ایرانی سیراب کنند از آن جایی که قیمت جنس ایرانی نسبت به جنس مشابه خارجی اش ارزان تر است مطمئنا هیچ کس به سمت جنس خارجی نمی رود و طبیعتا ماهم نیازی به واردات نداریم.

رئیس اتحادیه چوب فروشان افزود: در حال حاضر یکسری مواد خام از کشورهای ترکیه و تایلند وارد ایران می شود و با یکسری عملیات مانند افزایش روکش ها و پرس ها همین ورق های ام دی اف به کشورهایی مانند افغانستان و عراق صادر می شود.

وی در توصیه به عدم استفاده از ام دی اف گفت: من به همشهریان توصیه می کنم که حتی المکان از ایم دی اف استفاده نکنند چون بخصوص در اتاق خواب ها چون این ورق های ام دی اف گازی را تولید می کند که سرطان زایی دارد که سلامت را به خطر می اندازد و مردم سعی کنند به جای ام دی اف از ورق های ملامینه که ارزان ترو متنوع تر است استفاده کنند.

صبوری گفت: مطمئنا با این افزایش قیمتی که در بازار ام دی اف داریم روز به روز استقابل مردم از این کالا کمتر خواهد شد و این بازار در روزهای آینده دچار رکود می شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.