مقامات دریایی پاناما اعلام کردند فرایند خلع پرچم از نفتکش «ام تی ریاح» را به خاطر نقض عامدانه مقررات بین‌المللی آغاز کرده‌اند.

لغو مجوز تردد نفتکش «ام تی ریاح» با پرچم پاناما

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مقامات دریایی پاناما اعلام کردند روند لغو جواز تردد نفتکش «ام تی ریاح» را که با پرچم این کشور فعالیت داشته و ادعا شد در تاریخ ۱۴ ژوئیه سال جاری میلادی در تنگه هرمز از روی رادار ناپدید و توسط ایران توقیف شد آغاز کرده‌اند.

مقامات دریایی پاناما پیشتر اعلام کرده بودند اجازه تردد کشتی‌هایی را که با پرچم این کشور تحریم‌ها و قوانین بین المللی نقض کنند، لغو خواهند کرد و این کشتی‌ها پس از آن اجازه تردد با پرچم پاناما را نخواهند داشت.

 هنوز مشخص نیست کشتی ام تی ریاح به کدام کشور یا شرکت وابسته است.

مقامات پاناما در بیانیه‌ای فعالیت غیرقانونی کشتی‌هایی که با پرچم این کشور تردد می‌کنند را محکوم کرد.

پاناما که بزرگترین ناوگان حمل و نقل دریایی در جهان را دارد به تازگی اجازه تردد ۱۲ کشتی با پرچم کشورش را به دلیل نقض قوانین بین‌المللی لغو کرده است.

پاناما در حالی روند خلع پرچم خود از کشتی‌های ناقض قوانین را آغاز کرده است که روز جمعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک نفتکش انگلیسی را به دلیل تخلف از قوانین بین‌المللی توقیف کرد. نفتکش «استنا ایمپرو» ویژه حمل نفت و فرآورده‌های پتروشیمی است. طول این نفتکش عظیم‌الجثه ۱۸۳ متر و پهنای آن ۳۲ متر بوده و با سرعت ۱۲/۷ گره دریایی (معادل ۲۳/۵ کیلومتر بر ساعت) قادر به حرکت است.

بر اساس گزارش ها، این نفتکش با ۲۳ خدمه از بندر فجیره امارات متحده عربی به مقصد بندر الجبیل در عربستان سعودی در حرکت بود که پس از نقض قوانین توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.