معاون وزیر خارجه روسیه برخورد آمریکا با ملت و دولت قانونی ونزوئلا را "تروریسم اقتصادی" و نقض حقوق بین‌المللی نامید و بر ادامه حمایت کامل مسکو از اقدامات کاراکاس در جهت فایق آمدن بر مشکلات کنونی تأکید کرد.

 ریابکوف: روسیه تردیدی در حمایت کامل از دولت ونزوئلا ندارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که با "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار کرده است. به گفته وی، دستور کار دوجانبه بین روسیه و ونزوئلا بسیار مثبت است و وضعیت کنونی هیچ تأثیر منفی بر روابط دوجانبه نگذاشته و روسیه همواره از رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا حمایت کرده و خواهد کرد.

این دیپلمات بلندپایه بعد از ملاقات با رئیس جمهوری ونزوئلا در جمع خبرنگاران گفت: «ما هرگز تردیدی در حمایت کامل از دولت قانونی نیکلاس مادورو نداشته‌ایم و "خوان گوایدو" رئیس جمهور خودخوانده در ونزوئلا نمی‌تواند هیچ ادعای دارای پایه و اساسی داشته باشند، چرا که منتخب مردم ونزوئلا نیست.»

ریابکوف تاکید کرد که مسکو اطمینان دارد که دولت ونزوئلا به ریاست جمهوری نیکلاس مادورو می‌تواند بر مشکلاتی که این کشور با آن مواجه است فائق آید و آمادگی دارد تا از تلاش‌های مقامات کاراکاس در این راستا همچنان حمایت کند.  وی گفت: «ما تلاش می کنیم تا اولاً مشارکت راهبردی بین روسیه و ونزوئلا را تقویت کنیم و دوماً، بر این عقیده هستیم که دولت قانونی ونزوئلا به ریاست نیکلاس مادورو کاملاً توانایی آن را دارد که بر مشکلات بوجود آمده کنونی فایق آید و در این رابطه دولت ونزوئلا همچنان حمایت کامل روسیه را پشت سر خواهد داشت.»

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد که در جریان رایزنی‌های خود با مقامات کاراکاس، مسئله افزایش حضور شرکت‌های روسی در ونزوئلا را مورد بررسی قرار داد. دو طرف همچنین درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه از جمله در عرصه تجاری-اقتصادی به توافق رسیده‌اند.

تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلا مغایر با حقوق و ضوابط بین المللی است

سرگئی ریابکوف روز شنبه در سخنرانی خود در نشست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، اعلام کرد که تروریسم اقتصادی اعلام شده از سوی آمریکا در برخورد با ملت و دولت قانونی ونزوئلا به طور کامل مغایر با حقوق و ضوابط بین المللی است.

وی افزود : «تلاش آمریکا برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا، نمونه آشکار دیگری از نقض ضوابط بین المللی از سوی آمریکاست. این کشور تروریسم اقتصادی را علیه دولت قانونی ونزوئلا براه انداخته و مصرانه تلاش می کند تا رئیس جمهور خودخوانده‌ای را به جای رئیس جمهوری قانونی این کشور به قدرت برساند و برای رسیدن به این منظور، تحریم‌های مالی، نفتی و صنعتی را علیه کاراکاس اعمال کرده و تلاش می کند تا محدودیت‌های جدی برای دولت قانونی ونزوئلا به وجود آورد.»

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه ، این اقدامات آمریکا آسیب جدی به میزان بیش از صدها میلیارد دلار به اقتصاد ونزوئلا وارد کرده است. متاسفانه، بخش قابل توجهی از جامعه بین الملل این اعمال فشارها را نادیده می‌گیرند. ولی مشروعیت دولت قانونی ونزوئلا را نمی توان زیر سئوال برد. و روسیه آمادگی دارد تا همکاری‌های خود با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را افزایش دهد و معتقد است که این مشارکت به نفع کل جامعه جهانی خواهد بود.

لازم به یادآوری است که ریابکوف برای شرکت در نشست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و رایزنی با مقامات بلندپایه دولت ونزوئلا  در کاراکاس به سر می‌برد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.