همدان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از انرژی برق استان در پیک مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با کشاورزان بسته شده که اگر ۴ ساعت در پیک برق مصرف نکنند بهای کل انرژی آنها در دوره با بخشودگی خواهد بود.

کشاورزان با مشارکت در طرح‌های تشویقی از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، محمد مهدی شهیدی با بیان اینکه برق‌رسانی به مشترکین و تأمین برق پایدار و مستمر از وظایف عمده شرکت توزیع نیروی برق استان است، اظهار داشت: در حال حاضر ۷۴۱ هزار مشترک برق در استان وجود دارد.
وی افزود: از این تعداد ۸۳ درصد مشترکین با ۳۵ درصد مصرف انرژی در بخش خانگی، دو درصد مشترکین با ۳۴ درصد مصرف در بخش کشاورزی، یک درصد مشترکین با ۱۱ درصد مصرف در بخش صنعتی و ۱۴ درصد مشترکین با ۱۴ درصد مصرف نیز در بخش تجاری و ادارات است.
وی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق از دو جنبه مدیریت بار و مدیریت انرژی قابل بررسی است، تأکید کرد: در شبانه‌روز، تقاضای مصرف برق متفاوت بوده و در ساعاتی به اوج خود می‌رسد که در این راستا بحث مدیریت بار مطرح می‌شود.
شهیدی با بیان اینکه بیشترین مصرف برق استان در بخش خانگی و کشاورزی است، گفت: لوازم خانگی نقش بسیار مهمی در مصرف انرژی و پیک مصرف برق دارند و حدود ۷۰ درصد مصرف انرژی در پیک بار مربوط به این لوازم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر مدیریت مصرف در بخش تقاضا گفت: اگر نتوانیم تقاضای برق را مدیریت و کنترل کنیم مجبور به خاموشی خواهیم شد بنابراین باید تمام برنامه‌ریزی‌های یک شبکه برق برای ساعات پیک انجام شود.
شهیدی افزود: با توجه به افزایش دما و بالا رفتن پیک بار استان همدان و نزدیک شدن به وضعیت هشدار از مردم درخواست شده نسبت به کاهش جدی مصرف برق خود اقدام کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.