مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از گام نخست معرفی خراسان رضوی در شبکه‌های ترکیه خبرداد.

گام نخست معرفی خراسان رضوی در شبکه‌های ترکیه

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر در این‌باره اظهار کرد: در قالب یک تور رسانه‌ای مجموعه حرم مطهر رضوی و  جاذبه‌های شاخص مشهد و ۱۳ شهرستان دیگر استان مستندسازی شد.

وی افزود: جذب گردشگر از کشورهای همسایه با اشتراک فرهنگی از جمله سیاست‌های این اداره کل است که با تعریف پروژه‌های مشترک با نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور طی یک سال گذشته برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
مکرمی‌فر ادامه داد: ترکیه جامعه هدف ما برای جذب گردشگر بوده که تاکنون هیات‌های ایرانی در ترکیه حاضر شده و هیات‌هایی به نمایندگی از این کشور نیز در ایران حضور پیدا کرده و زمینه‌های حضور این گردشگران در ایران فراهم شده است.
وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه نقش پر رنگی در این زمینه داشته و هماهنگی و تعامل بین اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و نمایندگی این وزارت‌خانه باعث اجرای برنامه‌های خوبی در زمینه جذب گردشگر خارجی برای استان شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با این اداره کل اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست‌های بازاریابی و تبلیغات گردشگری جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی، اولین تور آشناسازی تبلیغاتی برای هیات فرهنگی مدعو از کشور ترکیه با میزبانی این سازمان و میراث فرهنگی برگزار شد.
وی تصریح کرد: در این تور مجموعه حرم مطهر رضوی و جاذبه‌های شاخص مشهد و ۱۳ شهرستان دیگر استان مستندسازی شد تا توسط موسسه فیلم «دوروک مدیای استانبول» در شبکه‌های شیعیان کشور ترکیه منعکس شود.
خراسان رضوی سالانه پذیرای حدود ۳ میلیون گردشگر است که این آمار حدود نیمی از جمعیت گردشگر ورودی به ایران است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.