ایلام- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام گفت: برای رونق کسب و کار و ترویج فرهنگ مهارت آموزی باید تغییر نگرش داده شود.

رونق تولید در گرو تغییر نگرش در فرهنگ مهارت آموزی  است

به گزارش قدس آنلاین، احسان جمشیدزاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران و به مناسبت هفته مهارت آموزی اظهار داشت: برای بهبود وضعیت کسب و کار به ناچار باید نگرش هایمان را تغییر دهیم چرا که ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه میتواند بخشی از فرهنگ اشتباه پشت میزنشینی را بهبود ببخشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفه ای در تمام شهرستان های استان فعالیت می کنند، افزود: ۴ مرکز در شهر ایلام مسئولیت آموزش خواهران و برادران را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه  مراکز آموزش فنی و حرفه ای در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ، خدمات مهارت آموزی را ارائه می دهند، یادآور شد: ۳۰ کارگاه فعال در سطح استان کار آموزش به کارآموزان را بر عهد دارند.

جمشید زاده با بیان اینکه ۷۰ درصد آموزش کارورزان بر اساس نیاز جامعه می باشد: گفت: ۳۰ درصد هم بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان فنی و حرفه ای کشور است.

وی بیان داشت: وظیفه ذاتی سازمان فنی و حرفه ای، آموزش مهارت در حوزه های مختلف به افراد و شهروندان است.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه مهارت آموزی برای پیشگیری از بیکاری در جامعه است، افزود: مجبوریم به سمت آموزش های منجر به ایجاد کار و اشتغال حرکت کنیم.

جمشیدزاده همچنین به ۲۵۰ آموزشگاه داری مجوز در سطح استان اشاره و بیان کرد: هم اکنون ۱۲۰ آموزشگاه در سطح استان فعال می باشند.

وی با اشاره به نفت خیز بودن استان ایلام، یادآور شد: آموزش های ویژه ای را در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در نظر گرفته ایم و آماده ارائه به شرکت های فعال این استان هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به طرح تکاپو سازمان فنی و حرفه ای اشاره و بیان داشت:  استان ایلام به واسطه نزدیکی به کشور عراق از پتانسیل خوبی برای آموزش به کارورزان  عراقی برخوردار است.

وی گفت: آموزش روستائیان و عشایر در مراکز ثابت و سیار نیز از دیگر خدمات اداره کل فنی و حرفه ای ایلام هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.