شهرستان نیشابور به سبب اقلیم، موقعیت خاص جغرافیایی جهت سرمایه گذاری در زمینه دام و طیور بخصوص پرورش سایر ماکیان از جمله شترمرغ را دارا می‌باشد.

نیشابور در آستانه تبدیل به بزرگترین قطب پرورش شتر مرغ شمال شرق کشور

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی فرهمند معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: در سال‌های اخیر این حرفه از رشد بالایی برخوردار بوده است به نحویکه نیشابور در حال حاضر دارای سه واحد صنعتی فعال و ۷ واحد تاسیس و ۵۰ واحد غیر صنعتی پرورش شترمرغ جمعاً با ظرفیت ۱۱۵۶۰ قطعه می‌باشد.

او افزود: سالیانه حدود ۱۲۰۰۰ قطعه جوجه یک ماهه شترمرغ در شهرستان تولید و پروارمی شود که نتیجه آن تولید ۴۰۰ تن گوشت شترمرغ می‌باشد.

 فرهمندراد افزود: از هر جوجه شتر مرغ بعد از ۶ ماه ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم گوشت بدست می‌آید.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور ادامه داد: تقاضای پرورش شترمرغ به حدی است که جوجه‌های واحدهای تولیدی توسط متقاضیان پیش خرید می‌شود واین پرنده به سبب ضریب تبدیل مناسب مواد غذایی به گوشت، مقاومت در مقابل بیماری‌ها و عوامل و تنش‌های محیطی و خصوصیات بهداشتی گوشت شامل قابلیت هضم، پروتئین بالا و پایین بودن کلسترول و یکنواخت بودن چربی مورد استقبال جامعه قرار گرفته است.

او گفت: از محصولات فرعی شترمرغ می‌توان به پوست، پر و تخم آن اشاره کرد که در صنایع چرم سازی، تزئیناتی و بهداشتی استفاده می‌شود.

فرهمندراد افزود: با توجه به محدودیت منابع آب و خاک و مراتع جهت تولید گوشت قرمز این حرفه می‌تواند در تأمین پروتئین مورد نیازجامعه بسیار تاثیر گذار باشد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.