نماینده گناباد وبجستان در مجلس گفت: سال گذشته در حوزه اشتغال روستایی و شهری در حدود ۶۵۰میلیارد ریال به دو شهرستان گناباد و بجستان پرداخت شد.

ایجاد هزار و پانصد شغل جدید در گناباد و بجستان

حمید بنایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهارداشت: در شهرستان های گناباد و بجستان در زمینه رونق تولید اقدامات مناسبی انجام شده است.
وی تصریح کرد: منابع و تسهیلاتی که در دو شهرستان جذب شده و به بخش تولید و صنعت تزریق شده است مناسب بوده است و رویکرد اصلی ما در حوزه رونق تولید در این منطقه این بوده است که هیچ کارگاه و کارخانه تولیدی  تعطیل نشود وبا همکاری فرمانداران ، ائمه جمعه ، مسئولان قضایی و همچنین بانک ها اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و  تثبیت وضعیت موجود شکل گرفته است.
نماینده گناباد وبجستان در مجلس بیان داشت: حتی چند جلسه کارگروه اقتصادی استان در این دو شهرستان برگزار شده و دبیر کمیسیون بانک های استان در جهت رفع مشکلات بانکی برای فعالان اقتصادی چند بار به این دوشهرستان سفر داشته است. 
بنایی افزود: از ابتدای سال ۹۷تاکنون در حدود ۱۵۰۰شغل جدید بیمه پرداز  در این دوشهرستان ایجاد شده است که در تلاش هستیم در سال رونق تولید این امار را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه سهم استان خراسان رضوی از تسهیلات اشتغال روستایی ۹۰۰میلیارد تومان است، اظهار  داشت: در حدود ۷۰درصد از این مبلغ به استان ابلاغ و پرداخت شده است از این رو در صورتی که دولت به تعهدات خود پای بند باشد و در جهت حمایت واقعی از موضوع اشتغال روستایی ۳۰درصد دیگر این اعتبار را  ابلاغ  کند موضوع اشتغال در شهرستان های استان از جمله گناباد و بجستان رونق خواهد گرفت.   
بنایی با اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه اشتغال روستایی و شهری  در حدود ۶۵۰میلیارد ریال به دو شهرستان گناباد و بجستان پرداخت شد، افزود: اگرچه خدمات مناسبی به روستا ها طی ۴۰ سال گذشته انجام شده است اما خشکسالی های پی درپی باعث مهاجرت آنها به شهر های بزرگ شد. از طرفی اگر طی دهه های گذشته  به موضوع تولید و صنایع دستی در  روستاها توجه جدی صورت می گرفت این مهاجرت ها به حداقل می رسید و شاهد افزایش حاشیه نشینی در شهرهایی نظیر مشهد نبودیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.