۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
کد خبر: 664329

تنش بین ترکیه و جنگ جویان نیابتی عربستان در لیبی بالا گرفت

ترکیه 8نفر از نیروهای خلیفه حفتر را کشت

اوضاع در لیبی با دستور ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

 حمله هوایی ترکیه به مواضع نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال «خلیفه حفتر» در طرابلس هشت کشته بر جای گذاشت.

ترکیه 8نفر از نیروهای خلیفه حفتر را کشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، نیروهای تحت امر ژنرال حفتر نیز پهپاد ترکیه را در منطقه «عین زاره» در نزدیکی طرابلس پایتخت لیبی ساقط کردند.

چندی قبل به دنبال ربوده شدن شش دریانورد ترک در لیبی ازسوی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر، تنش میان آنکارا و دولت شرق لیبی (وفادار به حفتر) شدت گرفت.

پیش از ربودن شدن اتباع ترکیه در لیبی "احمد المسماری" سخنگوی ارتش شرق این کشور و وابسته به حفتر (۹ تیر) صراحتاً اعلام کرد که دستور بازداشت اتباع ترکیه ای در خاک لیبی صادر شده و از پهلوگیری کشتی‌های ترکیه در بنادر، ممانعت به عمل خواهد آمد.

سخنگوی ارتش شرق لیبی با ادعای اینکه "خاک لیبی به محلی برای اشغالگری ترکیه تبدیل شده است" اضافه کرد: به هر نقطه از لیبی که با آنکارا در ارتباط باشد، حمله می‌کنیم.

نیروهای وفادار به دولت شرق لیبی، ترکیه و قطر را به حمایت از دولت وفاق ملی متهم می‌کنند؛ در حالی که دولت «فایز السراج» رئیس شورای ریاست جمهوری که از حمایت بین المللی برخوردار است، عربستان، امارات و مصر را حامی دولت حفتر معرفی می کند.

منابع خبری مختلف همچنین به نقل از نیروهای ارتش ملی لیبی از نزدیک شدن به "ساعت صفر" و حمله به پایتخت برای خارج کردن کنترل طرابلس از کمترل نیروهای دولت وفاق ملی به رهبری «فایز السراج» خبر دادند.

اوضاع در لیبی (۱۵ فروردین ماه) همزمان با دستور ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.