گیلان- رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان گفت: طرح «عابریار ترافیک» برای ایمنی عابران پیاده و جهت ساماندهی تردد در گذرگاه‌های عابران در رشت آغاز شد.

اجرای طرح «عابریار ترافیک» در رشت آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ،سرهنگ محمدرضا محمدی در حاشیه اجرای برنامه «عابریار ترافیک» در میدان شهید انصاری رشت اظهار داشت: ۴۷ درصد تصادفات منجر به فوت در سال گذشته مربوط به عابران پیاده بود و متاسفانه در سه ماهه نخست امسال هم این روند افزایش پیدا کرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه طرح «عابریار ترافیک» برای آموزش عابران پیاده و فرهنگ‌سازی بهتر در دستور کار قرار گرفت ابراز داشت: این طرح در میدان شهید انصاری رشت اجرا شد که شاهد تأثیرات مثبتی هم بودیم.

محمدی با اشاره به اینکه بسیاری از رانندگان در سطح شهر رشت به حقوق عابران پیاده توجه نمی‌کنند خاطرنشان کرد: برخی رانندگان حین تردد بر روی گذرگاه عابران پیاده توقف می‌کنند و یا با سرعت از کنار عابران رد می‌شوند که نباید این گونه باشد.

وی با بیان اینکه در طرح «عابریار ترافیک» راننده اتومبیل مؤظف می‌شود تا پشت خط عابر پیاده توقف کند تصریح کرد: این عمل موجب می‌شود تا ایمنی عابران پیاده هم افزایش پیدا کرده و عابران بر روی گذرگاه مختص به خود رفت و آمد کنند.

محمدی با اشاره به اینکه طرح "عابریار ترافیک" نیاز به زیرساخت‌هایی دارد افزود: زمانی می‌توانیم موفق باشیم که تقاطع و زیرساخت‌ها مجهز باشند و گذرگاه‌های عابران پیاده به درستی جانمایی شده باشند تا عابران از این گذرگاه‌ها عبور کرده و به سمت دیگری نروند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه متاسفانه در شهر رشت حتی یک چراغ هوشمند هم در تقاطع‌ها وجود ندارد خاطرنشان کرد: شهرهای کوچکتر از رشت بسیار مجهزتر هستند و وجود چراغ عابر پیاده بسیار الزامی است.

محمدی با اشاره به ضرورت نصب چراغ‌های هوشمند در تقاطع‌های رشت ابراز داشت: مردم گیلان جزء با فرهنگ‌ترین مردم هستند و امروز برخی پل‌های عابر پیاده در سطح رشت دارای آسانسور هستند اما آسانسور آنها غیر فعال است که این یک مشکل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.