معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی و این محافل، عملی‌کردن قرآن و گفتمان آن در جامعه است.

هدف از مسابقات قرآنی، عملی‌کردن قرآن و گفتمان آن در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام‌والمسلمین جمال ایزدی بااشاره به اینکه «مسابقات قرآنی استان چند روزی است که برگزار شده است»، اظهارکرد: مسابقات برادران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در محل مهدیه امام خامنه‌ای اداره اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

وی ادامه داد: مسابقات قرآنی خواهران استان از روز جمعه آغاز شد و تا یکشنبه به پایان رسید. مجموعا ۳۵۲ نفر از خواهران و برادران به مسابقات استانی راه پیدا کردند. مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی استان، پنجشنبه دوم مرداد در محل امام‌زادگان یاسر و ناصر هم‌زمان با نمازجماعت مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.  
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی عنوان کرد: حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در این مراسم سخنرانی خواهند کرد هم‌چنین در این مراسم از برگزیدگان مسابقه تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در برگزاری مسابقات دو موضوع وجود دارد، یک کیفیت برگزاری مسابقات به صورت فنی و دو به صورت تدریجی مطرح است.
ایزدی بیان کرد: به لحاظ فنی، امسال داوران خوبی برای مسابقات انتخاب شدند که عمده این افراد، داوران ملی هستند و بهتر از این داوران در ایران وجود ندارد. مسابقات با نظم و برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده، برگزار شد.  
وی با بیان این‌که کیفیت مکان برگزاری مسابقات نسبی است؛ عنوان کرد: در این مکان‌ها سعی شده که امکانات رفاهی در حد توان برای شرکت‌کنندگان فراهم کنیم. مکان برگزاری مسابقات خواهران در یکی از حسینیه‌های موقوفه بود که این مکان در حد مقدورات تهیه شده بود.
حجت‌الاسلام ایزدی تصریح کرد: به لحاظ فنی کییفیت مسابقات خوب و رضایت‌بخش بود اما از جهت ترویج‌ و اطلاع‌رسانی بهتر در سطح استان، با وجود اینکه خبرنگاران و صدا و سیما پای کار آمدند اما می‌طلبید، اطلاع‌رسانی بیش‌تری انجام شود.  
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هرچقدر بتوانیم مسابقات قرآنی و فضاسازی قرآنی را به صورت یک موج در استان بیاوریم، بهتر است. رضایت ما از این مسابقات نسبی است زیرا ما هرچقدر برای قرآن کار کنیم، کم است.  
ایزدی اظهارکرد: مسابقات به نحو مطلوب برگزار شد اما اطلاع‌رسانی مسابقات کم بود. ما باید فرمان مقام معظم رهبری در خصوص قرآن را انجام دهیم. مقام معظم رهبری فرمودند «مفاهیم قرآنی باید تبدیل به گفتمان شود».
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: باید تمام تلاش‌های ما در این راستا باشد، تا بتوانیم جامعه را قرآنی کنیم. هدف از برگزاری این مسابقات و محافل، عملی‌کردن قرآن و گفتمان آن در جامعه است که امیدواریم این مطلوب حاصل شود.  
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.