ساکنان شهرک مهرگان در حالی نارضایتی خود را از اتوبوس های فرسوده و بدون کولر و ایستگاه های بدون سایبان مناسب در داغ ترین روزهای سال مطرح می کنند که اتوبوسرانی قول مساعدی بر خروج تمام اتوبوس های فاقد کولر و ساخت ایستگاه های مناسب می دهد.

بی مهری به ساکنان مسکن مهر/اتوبوس هایی که گرما و دودش به مردم شهرک مهرگان رسیده است

به گزارش قدس آنلاین ، طرح مسکن مهر یکی از اقدامات مثبت برای خانه دار شدن جوانان و افراد کم درآمد و محروم جامعه است. اما این طرح پس از سال ها از اجرای آن هنوز هم نواقص و کم و کاستی های پرشماری دارد.

یکی از مهم ترین زیرساخت های لازم برای طرح های مسکن مهر با توجه به اینکه اغلب در حاشیه شهرها ساخته شده اند، دارا بودن خطوط حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی است.

به همین سبب و بنا به درخواست مخاطبان قدس آنلاین به سراغ این موضوع در یکی از طرح های مسکن مهر مشهد رفتیم که در حاشیه این شهر قرار دارد.

پروژه ۵۰۰ واحدی شهرک مهرگان مشهد در محدوده منطقه سه شهرداری واقع شده و فاصله آن تا مرکز شهر ۱۶ کیلومتر است.

وجود سه خط اتوبوس به مناطق و مراکز اصلی شهر به نوعی مشکل مردم این منطقه برای تردد به مناطق اصلی شهر را برطرف کرده است اما مشکلاتی دیگر باعث شده تا مردم ساکن این منطقه از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی ناراضی باشند.

 

خدماتی که در قبال هزینه پرداخت شده، ارائه نمی شود

هادی رحمانی یکی از ساکنان فاز دو منطقه مهرگان است. او درباره مشکلات خطوط اتوبوسرانی این منطقه به خبرنگار قدس آنلاین می گوید: اتوبوس های این منطقه اکثرا اتوبوس های از رده خارج هستند. اتوبوس هایی که در داغ ترین روزهای سال وسیله سرمایشی ندارند و علاوه بر آن دودزا بودن آن ها بر آلودگی این منطقه افزوده است.

او تاکید می کند: مردم این منطقه هم مانند تمام مناطق شهرداری مالیاتشان را می پردازند و همچون اتوبوس های تمام مناطق شهر هزینه ۶۵۰ تومانی را برای سرویس دهی پرداخت می کنند، پس چرا باید از کمترین امکانات برخوردار باشند؟

 

نبود سایبان و ایستگاه مناسب

اکرم محمودی هم از دیگر مخاطبان قدس آنلاین است که مشکلات اتوبوسرانی منطقه مهرگان را با قدس آنلاین مطرح کرده است.

او در این باره می گوید: در فاز دو شهرک مهرگان ۱۶ ایستگاه اتوبوس در مسیر رفت و برگشت وجود دارد اما فقط دو ایستگاه سایبان مناسب دارند.

وی ادامه می دهد: به خاطر تعطیلات تابستانی سه روز در هفته دخترم را به کلاس ورزشی در فاز یک شهرک می برم و به دلیل مسافت زیاد از اتوبوس استفاده می کنیم. زمان کلاس دخترم دقیقا در وسط روز و در ساعات اوج گرما قرار دارد. اگر اتوبوس تاخیر داشته باشد مجبوریم زمان زیادی را زیر آفتاب سوزان بدون هیچ سایبانی بایستیم.

این ساکن شهرک مهرگان به ایستگاه های اتوبوس فاز یک این منطقه نیز اشاره می کند و می گوید: در فاز یک وضعیت به نسبت بهتر است چرا که وجود درخت ها و ساختمان ها در نزدیکی خیابان اصلی تا حدودی سایه ایجاد کرده، اما این سایه ها همیشگی نیست و گاهی مسافران مجبورند در آفتاب داغ تابستانی منتظر اتوبوس باشند.

 

خروج تمام اتوبوس فرسوده در مشهد از شهریورماه

برای بیان مشکل مردم این منطقه و یافتن پاسخ آن ها به سراغ سیدمهدی حسینی پویا، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد می رویم.  او با رد این مطلب که تمام اتوبوس های فرسوده به عمد در مناطق حاشیه شهر از جمله مهرگان قرار داده شده باشند، به خبرنگار قدس آنلاین می گوید: از یکهزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس فعال در سطح شهر ۲۵۰ اتوبوس نیاز به بازسازی دارند و در این بازسازی قطعا وسایل سرمایشی نیز برای اتوبوس ها تعبیه خواهد شد.

حسینی پویا ادامه می دهد: علاوه بر این تعداد اتوبوس، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز از اسفندماه در حال بازسازی هستند که تا شهریور ماه سال جاری وارد چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد خواهند شد. با اتمام بازسازی این تعداد دستگاه اتوبوس، ۲۵۰ اتوبوس فرسوده و از رده خارج شده سطح شهر برای بازسازی از سطح شهر جمع آوری می شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد همچنین از اختصاص اتوبوس های نوسازی شده جدید به منطقه مهرگان نیز خبر می دهد و قول مساعد می دهد که در سال آینده هیچ اتوبوس فاقد کولری در سطح شهر تردد نخواهد داشت.

 

قول مساعد آقای مدیر برای ساخت ایستگاه مناسب تا پایان سال

وی در خصوص ایستگاه های فاقد سایبان مناسب در منطقه مهرگان نیز می گوید: ایستگاه با جایگاه مناسب برای ایستگاه هایی قرار داده می شود که مسافر زیاد داشته باشد، معمولا در ایستگاه های پایان خط که مسافران فقط از اتوبوس ها پیاده می شوند و مسافری برای سوار شدن ندارد، برنامه ای برای ساخت سایبان در ایستگاه نداریم.

حسینی پویا از ساخت ایستگاه مناسب با سایبان در ایستگاه های بدون سایبان تا پایان سال جاری در این منطقه خبر می دهد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت ایستگاه های مناسب اتوبوس مشکل مالی نداریم، ادامه می دهد: برای تامین اتوبوس جدای از بحث مشکلات مالی، اتوبوسی هم در کارخانه سازنده وجود ندارد که بخواهیم خریداری کنیم و با این شرایط ناچاریم به بازسازی اتوبوس های فرسوده روی آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.